کتاب اصول و مبانی عرفان مولوی

The Sufi Doctrine of Rumi
کد کتاب : 122584
مترجم :
شابک : 978-6005492330
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب اصول و مبانی عرفان مولوی اثر ویلیام سی چیتیک

پرفسور ویلیام چیتیک که متولد امریکا و استاد مطالعات تطبیقی ادیان در دانشگاه نیویورک است، در طول 12 سال اقامت در ایران و اخذ دکترای ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، نزد اساتید معروفی چون نصر، فروزانفر، همایی، کربن، ایزوتسو، آشتیانی و دیگران به تحصیل و تحقیق پرداخت. وی که به زبان فارسی و عربی تسلط کامل داشته، آثار ارزشمندی در باب عرفان و فلسفه اسلامی، اسلام و تشیع به رشته تحریر در آورده است.
در کتاب حاضر وی با مطالعه‌ای دقیق و کاوشی عمیق در «مثنوی معنوی»، «دیوان شمس» و «فیه ما فیه» و استخراج عبارات مرتبط با پیام کلی مولوی و با تکیه بر مکتب ابن‌عربی، تصویری روشن و متقن از مبانی حکمت مابعدالطبیعی و لبّ لباب دریافت‌های معنوی و معرفتی مولوی در بافتار معنویت اسلامی، ارائه داده، مقدمه جالبی را در نشان دادن جایگاه تصوف و عرفان در اسلام، و ورود بسیار خوبی به دنیای پر رمز و راز تصوف و عرفان اسلامی فراهم آورده است.

کتاب اصول و مبانی عرفان مولوی

ویلیام سی چیتیک
ویلیام چیتیک فیلسوف، اسلام شناس و متخصص عرفان مولوی و ابن عربی در آمریکا است. وی دکترای ادبیات فارسی خود را در دانشگاه تهران زیر نظر سید حسین نصر دریافت نموده، و سپس در دانشگاه صنعتی آریامهر علوم دینی تدریس کرد. او هم اکنون استاد دانشگاه استونی بروک است.
دسته بندی های کتاب اصول و مبانی عرفان مولوی