کتاب حقوق حمایت از داده های شخصی

Personal data protection rights
کد کتاب : 122588
شابک : 978-6227260335
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب حقوق حمایت از داده های شخصی اثر نرگس نخجوانی

در عصر حاضر پیشرفت بی وقفه فناوری های ارتباطی و گسترش استفاده از بسترهای اینترنتی برای تمامی امور روزمره از یک سو و توانایی پردازش گران و توسعه دهندگان این بسترها از سوی دیگر، به چالش بزرگی برای حریم خصوصی تبدیل شده است.
داده ها و اطلاعات از طرفی منبعی برای درآمدهای هنگفت شرکت های خدمات اینترنتی است و از طرف دیگر مستقیما با حریم خصوصی افراد مرتبط است.
کتاب حاضر، تلاش کرده است تا به زبانی ساده و به اختصار ضمن معرفی حریم خصوصی، به عنوان یک حق انسانی، به بررسی مولفه های مرتبط با آن بپردازد و تا حدودی تشریح کند که شهروندان در قبال داده های شخصی خود در فضای مجازی از چه حقوقی برخوردارند، نسبت حریم خصوصی با فضای مجازی چیست، چگونه و از سوی چه کسانی ممکن است در این فضا نقض شود، چه تلاش هایی در سطح ملی و بین المللی برای حفاظت از آن صورت گرفته است، و در نهایت، در سطح حقوق داخلی چه اقدامات مرتبطی صورت گرفته و چه کاستی هایی وجود دارد و...
چکیده کتاب حقوق حمایت از داده های شخصی : این کتاب با مروری اجمالی، برآن است تا رویکرد روشنی از حقوق مرتبط با حفظ داده های شخصی ارائه دهد.

کتاب حقوق حمایت از داده های شخصی

نرگس نخجوانی
نرگس نخجوانی نویسنده و دارای مدرکدکتری حقوق، دانشگاه علامه طباطبائی و وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز متولد۱۳۶۶‏ می باشد.
دسته بندی های کتاب حقوق حمایت از داده های شخصی