کتاب کتاب سیاه

The Black Book
کد کتاب : 122624
شابک : 978-6227260311
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب سیاه اثر سعید زیباکلام

اثر «کتاب سیاه» ادعا می‌کند که با معیارهای برون‌دینی نمی‌توان از باورهای دینی به طور اتم و اکمل دفاع کرد و نیز گزاره‌های اصلی و اساسی دینی برای فردی که بیرون از دین قرار دارد، بی‌معنا و نادرست می‌شود.
اهداف چندی در این رساله تعقیب شده اند:
نخست، تبیین چیستی و چگونگی اعمال نگرش یا قاعده یا رویکرد «برون دینی»
دوم، نشان دادن تبعات و آثار دگردیسی آفرین این ابر قاعده روش شناختی مدرنیستی.
سوم، تبیین مبانی نگرش برون دینی
از جمله پیش فرض‌های بنیانی این رساله، یکی اینست که انسان بدون تعلق و تعهد یا خواسته‌ها و آمال وجود ندارد، درست همانطور که انسان نظرا خالی یا معرفتا بکر و بایر وجود ندارد. و دیگر اینکه «ما یا جامعه ما»، «تاریخ و مواریث ما»، «فرهنگ ما»، و فرهنگ و جامعه جهانی» نگاه و نگرش و احساس و عاطفه و استدلال و عقلانیت و تعقل ما را تقویم می‌کنند و روح و جان و جهت می‌بخشند.

کتاب کتاب سیاه

سعید زیباکلام
سعید زیباکلام مفرد (زادهٔ ۱۳۳۲ در تهران) عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران و محقق فلسفه‌های پست‌مدرن و فلسفه سیاسی است. برخی از کتاب‌های او به عنوان منابع درسی در رشته‌های فلسفه و جامعه‌شناسی تدریس می‌شود و کتاب معرفت‌شناسی اجتماعی وی در سال ۱۳۸۵ به عنوان کتاب سال ایران، برگزیده شد. او برادر صادق زیباکلام و فاطمه زیباکلام است. و پدر معنوي جنبش عدالتخواه دانشجويي است.سعید زیباکلام، مهندسی برق و الکترونیک را در سال ۱۳۵۶ در انگلستان به‌پایان رساند و د...