کتاب روان شناسی موسیقی

Psychology of Music
کد کتاب : 122748
مترجم :
شابک : 978-6220404897
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب روان شناسی موسیقی اثر سوزان هلم

کتاب روان‌شناسی موسیقی، پس از روان‌شناسی هنر، دومین عنوان از مجموعۀ «روان‌شناسی همه‌چیز» انتشارات راتلج است که با ترجمۀ سهند سلطاندوست تقدیم علاقه‌مندان روان‌شناسی و به‌ویژه حوزه‌ای از آن می‌شود که می‌توان با الهام از اصطلاح رایج‌تر «فلسفۀ مضاف» آن را «روان‌شناسی مضاف» نامید. کتاب حاضر، یکی از زیرشاخه‌ها یا بخش‌های مجاور و مرتبط با روان‌شناسی موسیقی، یعنی موسیقی‌درمانی است. امید است که این کتاب بتواند خلأیی مهم را به سهم خود در زمینه و خاستگاه روان‌شناسی موسیقی پر کند و پوشش دهد.

در کتاب «روان‌شناسی موسیقی» نوشته‌ی سوزان هلم، به بررسی مفاهیم کلیدی مرتبط با روان‌شناسی موسیقی پرداخته می‌شود. این کتاب به موضوعاتی چون هدف تکاملی موسیقی، پردازش موسیقی، توانمندی موسیقی و مهارت‌های موسیقی می‌پردازد. همچنین تأثیر موسیقی بر زندگی روزمره، سلامت و رفاه انسان و حتی فواید آن برای عملکرد فکری مورد بررسی قرار می‌گیرد. کتاب نه تنها به گونه‌هایی که موسیقی بر تریاق بشریت می‌افزاید توجه دارد، بلکه به نحوه‌ی ارتباط آن با دین و معنویت و همچنین به چگونگی استفاده از موسیقی برای ارتقا و تحریک احساسات مردم نیز می‌پردازد. این منبع مقدماتی بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که در حوزه‌ی روان‌شناسی موسیقی تحقیق می‌کنند، و همچنین برای خوانندگان عمومی که به این موضوع علاقه‌مندند، مفید و جذاب است.

کتاب روان شناسی موسیقی

سوزان هلم
سوزان هالام(زاده 9 آوریل 1949) یک آکادمیک، محقق و نویسنده انگلیسی است. او استاد بازنشسته آموزش و روانشناسی موسیقی در دانشگاه کالج لندن است.پژوهش هالام در دو حوزه متمرکز است: روانشناسی موسیقی و آموزش موسیقی و نارضایتی و یادگیری؛ او 15 کتاب و بیش از 250 مقاله نوشته است. او عضویت مادام العمر انجمن روانشناسی بریتانیا، انجمن بین المللی آموزش موسیقی، و SEMPER و عضویت افتخاری مادام العمر موسیقی مارک را دریافت کرده است. هالام در سال 2015 به دلیل خدمات آموزش موسیقی موفق به دریافت جایزه MBE شد.