کتاب ابن نفیس و نسخه نویس

Al-Warraq Amali Al-Alaa
قصه علاءالدین بن نفیس
کد کتاب : 123004
مترجم :
شابک : 978-6222345181
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 259
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب ابن نفیس و نسخه نویس اثر یوسف زیدان

«علاء‌الدین‌ابن‌نفیس» پس از «ابن‌سینا» یکی از نامدارترین چهره‌ها در عرصۀ پزشکی و فلسفه جهان اسلام شمرده می‌شود و این داستان از زندگی او قصه نبرد داد با بیداد و استقامت فرزانگی در برابر فرومایگی سیاست‌بازان قدرت‌طلب است. وی یک سینوهه، یک روسو و یک تولستوی است که هرچند با سکوتی پروقار شکنجه‌ها و آلام روحی‌ وارده از سوی سلطان،خلیفه و فقیه جاه‌طلب را تاب می‌آورد، در حیات ناب خود رنج‌های مردمان زمانه‌اش را نیز به بیان می‌کشد. علاء‌الدین در این قصه نماد روشنفکر و آزادی‌خواهی است که با تمام توان از آزادی مذاهب و اندیشه‌ها دفاع و با صدایی رسا کلام حق را در پیشگاه بی‌شکوه جابران بر زبان جاری می‌کند. در این داستان ما علاء‌الدین را کنار خود، با خود و در میان خود می‌بینیم.
ابن نفیس همان مردی است که هشتاد سال عمر نکرد بلکه هشتاد سال حضوری داشت محکم در عرصۀ جهادی مقدس ضد دین‌فروشان و دنیاطلبانی که برای ساختن دنیای‌شان آخرت‌ می‌فروشند و با اعمال دنیوی قصد آبادی آخرت‌شان را ندارند. این قصه سومین اثر از سه‌گانۀ «پروفسور یوسف زیدان»، اندیشمند و رمان‌نویس نامدار مصری با عناوین «بندی قلعۀ بیداد، حاکم و دیوانه، ابن نفیس و نسخه‌نویس» است.

کتاب ابن نفیس و نسخه نویس

یوسف زیدان
یوسف محمد احمد طاها زیدان (زاده ۳۰ ژوئن ۱۹۵۸ - ساقلته مصر) یک نویسنده و داستان نویس و روزنامه نگار مصری است که مقالاتی در زمینه تاریخ اسلام و طب هم دارد. وی همچنین به عنوان مشاور در کتابخانه اسکندریه کار کرده‌است.