کتاب انرژیهای تجدیدپذیر و کارایی سیستم های قدرت الکتریکی

Renewable and efficient electric power systems
کد کتاب : 123299
مترجم :
شابک : 978-667724477
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انرژیهای تجدیدپذیر و کارایی سیستم های قدرت الکتریکی اثر گیلبرت م مسترز

این کتاب درسی در درجه اول برای نسل جدید سیستم‌های قدرت الکتریکی تجدیدپذیر و پرکاربرد نوشته شده است. این موضوع با ارائه‌ی نمونه‌های متعدد عملیاتی از طریق مثال، سعی در ایجاد میل خودآموزی در خوانندگان را داشته است. تقریبا هر موضوعی که به تجزیه و تحلیل کمی مربوط است، با مثال نشان داده شده است. در پایان هر فصل برای دانشجویان مجموعه مسائلی باعنوان فعالیت اضافی وجود دارد که این قضیه، اساتید را در ارائه تکالیف کمک خواهد کرد.
این کتاب برای دانشجویان بخش فنی و مهندسی باهوش نوشته شده است و در صورت لزوم می‌توان آن را به آسانی در بالا یا پایین برنامه درسی جای داد. از آنجایی که به احتمال زیاد این موضوع در ابتدا به پشتکار خود فرد بستگی دارد، این کتاب به صورت کاملا خودآموز نوشته شده است.کتاب موجود از تاریخچه، قوانین و تجهیزات صنعتی و همچنین بسیاری از گرایش‌های برق، ترمودینامیک، و اقتصاد فنی و مهندسی مورد نیاز تشکیل شده، البته با علم به اینکه همه این موارد برای درک توان بالقوه این فن‌آوری‌های جدید معرفی می‌شوند.
دانشجویان مهندسی می‌خواهند از مهارت‌های کمّی خود استفاده کنند و از طریق آن به طراحی هر چیزی بپردازند. این متن فقط به معرفی چگونگی کارکرد فن‌آوری‌های انرژی می‌پردازد، و همچنین برای انجام محاسبات مرتبه اول بر روی نحوه راه‌اندازی مناسب سیستم‌ها، توانایی و پیش‌زمینه‌ی فنی کافی را فراهم می‌سازد. به این معنا که به عنوان مثال، با توجه به ویژگی‌های خاص سرعت باد، چگونه می‌توان انرژی تحویل داده شده از یک توربین بادی را برآورد کرد؟ چگونه می‌توانیم تابش خورشید را پیش‌بینی کرده و از آن برای برآورد اندازه‌ی سیستم‌های فتوولتائیک مورد نیاز برای رساندن انرژی مورد نیاز به حد یک پمپ آب، یک خانه، یا یک ایستگاه رله‌ی مخابراتی ایزوله شده استفاده کنیم؟ ما چطور می‌توانیم اندازه سلول سوختی را هم برای برق و گرمای یک ساختمان فراهم کنیم و به چه میزان هیدروژن باید عرضه شود تا قادر به انجام چنین کاری باشیم؟ چگونه می‌توانیم ارزیابی کنیم که آیا سرمایه‌گذاری در این سیستم‌ها، به لحاظ اقتصادی تصمیمی منطقی است؟ به این معنا که این کتاب در عین کلی‌گری و کاربردی بودنش ضمن تأکید که در برآورد منابع دارد، در واقع اندازه سیستم و ارزیابی اقتصادی را ارائه می‌دهد.

کتاب انرژیهای تجدیدپذیر و کارایی سیستم های قدرت الکتریکی

گیلبرت م مسترز
گیلبرت م.مسترز استاد مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه استنفورد است. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1961 از دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس گرفت. با مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق فارغ التحصیل شد و یک سال بعد مدرک کارشناسی ارشد خود را در همان رشته دریافت کرد. به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در استنفورد، پایان نامه خود را در رشته مهندسی برق در چهار سال با عنوان "سنتز منطق آستانه ماشین های ترتیبی" در سال 1966 به پایان رساند.
دسته بندی های کتاب انرژیهای تجدیدپذیر و کارایی سیستم های قدرت الکتریکی