کتاب شفاگر جنون

The Saint of Incipient Insanities
کد کتاب : 123330
مترجم :
شابک : 978-6227566857
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شفاگر جنون اثر الیف شافاک

رمان « شفاگر جنون» سفری است که الیف شافاک، نویسنده‌ی این رمان وضعیت آمریکای معاصر و پیچیدگی‌های اجتماعی‌اش را در آن روایت می‌کند. این رمان داستانی طنز و در عین حال غم‌انگیز چند دوست جوان و تلاش بی‌پایانشان برای رسیدن به حس خوشبختی را نشان می‌دهد که تجارب گوناگون آن‌ها را در این راه، تعریف می‌کند.
عمر، عابد و پیو، سه هم‌خانه‌اند که از نقاط مختلف دنیا برای تحصیل به آمریکا رفته‌اند. عمر اهل استانبول و دانشجوی دکتری علوم سیاسی است. او خود را به سرعت با فرهنگ آمریکا وفق می‌دهد و عاشق خانم شکلات‌ساز روشن‌فکری به نام گیل می‌شود که به خودکشی تمایل دارد. گیل اهل آمریکا و با فرهنگ خود بیگانه است و در تلاش برای یافتن هویت خود از چیزی دریغ نمی‌کند. عابد بیوتکنولوژی می‌خواند و نگران زندگی بی‌قیدانه عمر است و در همان حال در تلاش است تا رابطه‌اش را با نامزدش در مراکش حفظ کند. پیو مکزیکی است و اگرچه از اجسام تیز وحشت دارد، دندانپزشکی می‌خواند و با خاندان پر جمعیت الگره، نامزدش، و رفتارهای خود آلگره درگیر است. با گذشت زمان رابطه این دوست ها با یکدیگر تغییر می‌کند و تصوراتشان از خودشان، کشورهایشان و فرهنگ غالب را به چالش می‌کشد.
شفاگر جنون اثری است مملو از بازی‌های زبانی، علاقه‌های زودگذر به فرهنگ عامه، و نوعی هوشمندی بی‌باکانه که شافاک را در بستر ادبیات معاصر ارائه می‌دهد.

کتاب شفاگر جنون

الیف شافاک
الیف شافاک یا الیف شفق، زاده ی ۲۵ اکتبر ۱۹۷۱ استراسبورگ فرانسه) نویسنده ای ترک تبار است. او از دانشگاه تکنیک اورتا دو غوی آنکارا لیسانس روابط بین الملل و فوق لیسانس مطالعات زنان و دکترای علوم سیاسی گرفت. او در هنگام تحصیل در دوره ی فوق لیسانس، اولین کتاب داستانش را در سال ۱۹۹۴ و در سال ۱۹۹۷ هم رمان دومش را منتشر کرد. پس از اتمام دوره ی دکترا به استانبول آمد و آینه های شهر را نوشت. شافاک در سال های ۲۰۰۴–۲۰۰۳ با درجه استادیاری در دانشگاه میشیگان و بعد در بخش مطالعات خاور نزدیک دانشگاه آری...