کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی

Avec son impulsivite
چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم
کد کتاب : 12334
مترجم :
شابک : 978-6009969715
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 235
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی اثر فردریک فانژه

همراه دوستتان جایی رفته اید، منظره جالبی می بینید، تلفن همراهتان را درمی آورید و عکس می گیرید. صفحه اینستاگرامتان را بازمی کنید و می نویسید: «من و دوستم، همین حالا، یکهویی» در خیابان در حال حرکتید؛ کسی به شما تنه می زند، ناسزا می شنوید و«یکهویی» خودتان را وسط یک دعوای خیابانی می یابید. از دوستتان عصبانی هستید، بدون این که فکر کنید، «یکهویی» به او تلفن می زنید و چیزهایی می گویید که بعدا از گفتنش پشیمان می شوید. مجموعه این «رفتارهای یکهویی» در دنیای روانشناسی با عنوان رفتار تکانشی شناخته می شود. افراد زورنج و عصبانی، افراد احساسی و افراد عجول گوشه ای از رفتارها تکانشی را به نمایش می گذارند. البته همه رفتارهای تکانشی بد نیست. مانند تصمیم گیری سریع در یک موقعیت حساس و خریدن نان پس از آن که بوی وسوسه انگیزش شما را به نانوایی می کشاند.

اما رفتارهای تکانشی نیاز به مدیریت و کنترل دارد. خواندن این کتاب به ما کمک می کند که متوجه شویم کدامیک از رفتارهای تکانشی ما آزاردهنده است.

در این کتاب، دکتر فردریک فانژه، استاد دانشگاه، مختصص علوم اعصاب و روانپزشک به افراد بسیاری برای کنترل و مدیریت رفتارهای تکانشی و هیجانی کمک کرده است. دکتر فانژه در این کتاب با تمرین های عملی، به ما می آموزد تا رفتارهای تکانشی را در زندگی مان مدیریت کنیم.

نویسندگان در این کتاب افرادی را مثال می زنند که کنترلی بر خشم خود نداشته اند و به دیگران پرخاش می کرده اند. این کتاب هم برای کسانی که می خواهند خشم و هیجان های خود را مدیریت کنند، مفید است و هم به کسانی که در اطراف خود چنین افرادی را دارند، کمک می کنند تا شیوه درست رفتار در چنین موقعیت هایی را بیاموزند. به طور مثال در این کتاب به نوجوان پرخاشگری اشاره شده که والدین او باید نحوه رفتار با وی را فرا بگیرند. همچنین به شوهری اشاره شده که با همسرش بدرفتاری می کند.

این کتاب با نثری ساده و خواندنی برای هر فردی که می خواهد زندگی بهتر و روان سالم تری داشته باشد، مفید است.

کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی

فردریک فانژه
فردریک فانژه، زاده ی 11 آپریل 1955، روانپزشک و روان درمانگر فرانسوی است.فانژه در سال 1983 و در شهر لیون از تز دکتری خود دفاع کرد و پس از آن، دوره ای را در رشته ی علوم مغز و اعصاب در سال 1985 گذراند.او علاوه بر انتشار کتاب های پزشکی و روانشناسی، در زمینه ی آسیب شناسی خواب و درمان شناختی-رفتاری نیز فعالیت می کند.
دسته بندی های کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی
قسمت هایی از کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی (لذت متن)
تنش های درونی ما هر روز بر اساس وضعیت عادی زندگی و میزان اتفاقاتی که رخ می دهند، در نوسان است. مشکلات کوچک می توانند تنش درونی ما را افزایش دهند. همه ما به طور طبیعی راهکارهای کوچکی را برای مدیریت تنش درونی مان به کار می گیریم تا بتوانیم وضعیت عادی را همچنان حفظ کنیم: برای مثال، بازی کردن با خودکار، آدامس جویدن، سیگار کشیدن، زمزمه کردن آهنگ و مانند این ها…

اگر مدیریت وقایع، مشکل تر و نگران کننده تر شوند، آن وقت تنش درونی ما از آستانه پذیرش فراتر می رود و ما هم بی نهایت حساس تر می شویم. در این شرایط، دیگر راهکارهای کوچک ما برای رفع تنش هایی که به تدریج در حال افزایش اند، چندان موثر نیست. در این صورت، به وضعیت آسیب پذیری می رسیم که اندکی دارای آشفتگی درونی و عدم راحتی بیشتر و البته پر تنش تر است. در اینجا باز می توانیم راهکارهایی را برای آرامش درونی و رفع تنش ها به کار گیریم، اما این راهکارها دقیق تر و ارادی تر هستند و به انرژی و کنترل بیشتری نیاز دارند… هر قدر برای آرامش خود، راهکارهای خود تنظیمی بیشتری داشته باشیم، در این صورت، در برابر استرس بیشتر می توانیم مقاومت کنیم.