کتاب مبانی طراحی مدارهای الکترونیکی - الکترونیک3

Fundamentals of designing electronic circuits
کد کتاب : 123381
شابک : 978-6007724521
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی طراحی مدارهای الکترونیکی - الکترونیک3 اثر محمدحسن نشاطی

عناصر نیمه‌هادی اساس طراحی و ساخت مدارهای مجتمع و فناوری مدرن الکترونیک هستند. مطالعه، شناخت مشخصات و هم‌چنین کاربرد این عناصر خصوصا ترانزیستورها بخش مهمی از برنامه درسی دانشجویان دوره کارشناسی مهندسی برق است که عمدتا در درس‌های الکترونیک 1 و 2 بحث و بررسی می‌شوند. هم‌چنین رفتار عناصر فعال در فرکانس‌های بالا و بررسی پاسخ فرکانس تقویت‌کننده‌ها از مباحث مهم در طراحی و ساخت این مدارها است. هم‌چنین روش‌های بایاس در مدارهای مجتمع و ساختمان داخلی تقویت‌کننده‌ها از سایر مباحث مهم در طرح تقویت‌کننده‌ها در مدارهای مجتمع است. کمبود مرجع جامع در مورد خصوصیات و مشخصات ترانزیستورها در فرکانس‌های بالا و بررسی پاسخ فرکانس تقویت‌کننده‌ها، نویسنده را بر آن داشت که مطالب مورد نیاز در درس الکترونیک 3 دوره کارشناسی مهندسی الکترونیک و مخابرات را با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌ها و مراجع علمی و با تکیه‌بر تجربیات تدریس خود، عرضه نماید.
این کتاب بر اساس سرفصل‌های تنظیم یافته در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تدریس در یک نیمسال تحصیلی و در دو بخش مجزا تدوین یافته است. در بخش اول محاسبات فرکانس بالای تقویت‌کننده‌ها و با اهداف زیر تنظیم شده است:
- ارائه مدل‌ها و مدارهای معادل مختلف انواع ترانزیستور در فرکانس‌های بالا
- معرفی روش‌های بررسی پاسخ فرکانس و طراحی تقویت‌کننده‌ها
- ارائه اصول تقویت‌کننده‌های فیدبک و طراحی تقویت‌کننده‌های فیدبک پهن‌باند
- بررسی ایجاد نوسان و معرفی نوسان‌سازهای سینوسی
بخش دوم کتاب با هدف آشنایی با اصول طراحی مدارهای مجتمع و تقویت‌کننده‌های عملیاتی، شامل مباحث زیر است:
- روش‌های بایاس مدارهای مجتمع
- تقویت‌کننده با بار فعال
- ساختمان داخلی تقویت‌کننده‌های عملیاتی
هر فصل از کتاب حاوی مسائل حل شده زیادی است که به جهت آشنایی خوانندگان با مفاهیم ارائه شده متن، در نظر گرفته شده است. هم‌چنین بخشی از مسائل مهم که در آزمون‌های کارشناسی ارشد سال‌های اخیر مطرح شده به‌صورت موضوعی نیز در انتهای هر فصل حل شده تا دانشجویان با نکات خاص و روش حل این آزمون‌ها آشنایی پیدا نمایند. حل کلیه مسائل کتاب نیز همراه با پیوست‌های لازم در لوح فشرده به‌همراه کتاب تهیه و عرضه شده است.

کتاب مبانی طراحی مدارهای الکترونیکی - الکترونیک3

محمدحسن نشاطی
محمدحسن نشاطی متولد سال 1338، دارای مدرک دکترای مهندسی‌برق‌ از دانشگاه یومیست انگلستان می باشد. او دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد است.
دسته بندی های کتاب مبانی طراحی مدارهای الکترونیکی - الکترونیک3