کتاب رسوایی در کشور بوهم

A Scandal in Bohemia
و پنج داستان دیگر
کد کتاب : 12427
مترجم :
شابک : 978-6004560429
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

دردسر در بوهم
A Scandal in Bohemia
ماجراهای شرلوک هلمز
کد کتاب : 79100
مترجم : حامد کنی
شابک : 978-6001740022
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب رسوایی در کشور بوهم اثر آرتور کانن دویل

کارآگاه خصوصی یکی از معروفترین شخصیت های داستانهای جنایی است که توسط سر آرتور کانن دویل ساخته و پرداخته شده است. این کارآگاه را میتوان دوست داشتنی ترین کارآگاه تاریخ ادبیات جهان دانست البته که نباید از شخصیت هایی مثل پوآرو ، خانم مارپل و…. غافل شد. البته می توان یکی از دلایلی که باعث شده شرلوک هولمز آنقدر بین رمان و داستان خوان ها مشهور و دوست داشتنی شود را شخصیت پردازی بسیار عالی او از جانب سر آرتور کانن دویل دانست. این نویسنده انگلیسی تقریبا به تمام ابعاد شخصیتی شرلوک در داستان هایش پرداخته و اشاره کرده است. هچنین نباید از یار غار شرلوک هولمز و دوست دانای او یعنی دکتر جان واتسون غافل شد که همواره به او در مشکلاتش کمک می کند. آنتاگونیست اصلی داستان های شرلوک هولمز را می توان پروفسور جیمز موریارتی دانست که دشمنی دیرینه ای با شرلوک دارد.
"رسوایی در کشور بوهم" که جلد اول از 4 جلد کتاب های شرلوک هولمز می باشد در خود 6 داستان کوتاه جای داده که عبارتند از: 1- رسوایی در کشور بوهم 2- انجمن موسرخ ها 3- پنج هسته پرتقال 4- مرد لب کج 5-یاقوت کبود 6- نوار خال خال
"رسوایی در کشور بوهم" از مجموعه رازآلود کلاسیک شرلوک هولمز مطمئنا هواداران سائوو اسلث را خوشحال می کند. "رسوایی در کشور بوهم" اثری جذاب از کانن دویل است. "لیگ سرخ" پر از شوخ طبعی است و "پنج پیپ نارنجی" یادآور زمانی است که اولین چیز برای یافتن معنی حروف "KKK" این بود که فرض شود این حروف ابتدای نام کسی هستند.

کتاب رسوایی در کشور بوهم

آرتور کانن دویل
سر آرتور ایگناتیوس کانن دویل، زاده ی ۲۲ مه ۱۸۵۹ و درگذشته ی ۷ ژوئیه ۱۹۳۰، نویسنده و پزشک اسکاتلندی بود. وی شهرت خود را مدیون خلق شخصیت شرلوک هولمز، کارآگاه خصوصی بسیار مشهور، است.آرتور کانن دویل در ادینبورگ چشم به جهان گشود. پدر وی چارلز دویل فرزند جان دویل و برادر ریچارد دویل بود. پدر وی همانند پدر و برادرش به کار نقاشی مشغول بود. البته عدم موفقیت وی در این رشته سبب شد تا وی به شدت به مشروبات الکلی اعتیاد پیدا کند و در نهایت به خاطر حمله های ناشی از بیماری صرع به آسایشگاه منتقل شود. او فردی ...
نکوداشت های کتاب رسوایی در کشور بوهم
این اولین مطالعه من از آرتور کانن دویل بود و بسیار جذاب بود !!!
Goodreads Review

قسمت هایی از کتاب رسوایی در کشور بوهم (لذت متن)
"از نظر شرلوک هولمز "او" همیشه یک زن است. من به ندرت شنیده ام که او از به نام دیگری یاد کرده باشد. در چشمان او جنسیت غالب است ... فقط یک زن برای او وجود داشت، و آن زن آیرین آدلر بود که دارای خاطره های سوال برانگیز بود. "