کتاب تئوری و پیاده سازی الگوریتم های بهینه سازی فرا ابتکاری

Theory and implementation of metaheuristic optimization algorithms
همراه با حل مسائل عملی مهندسی برق
کد کتاب : 124391
شابک : 978-6008906896
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تئوری و پیاده سازی الگوریتم های بهینه سازی فرا ابتکاری اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب حاضر از نه فصل تشکیل شده است. در هر فصل سعی شده است علاوه بر شرح دقیق الگوریتم، نمایش مراحل و فلوچارت اجرای الگوریتم، بیان شبه ­کد و کد متلب، یک مسئله عددی و عملی نیز به منظور پیاده­ سازی عملی الگوریتم بیان شود.
در فصل 1، مروری بر انواع الگوریتم­های بهینه­ سازی انجام شده است. در فصل 2، از الگوریتم چرخه آب در طبیعت (WCA) جهت کاهش اضافه ­بار و افزایش امنیت سیستم در خطوط انتقال استفاده شده است. در فصل 3، از الگوریتم سینوس کسینوس (SCA) به منظور جایابی بهینه همزمان منابع تولید پراکنده و خازن‌ها در سیستم‌های توزیع شعاعی استفاده شده است. در فصل 4، از الگوریتم بازار بورس (EMA) برای مکان­یابی و تعیین اندازه بهینه تولیدات پراکنده تجدیدپذیر استفاده شده است. در فصل 5، از الگوریتم عنکبوت اجتماعی (SSA) جهت حل مسأله مکان­یابی و تعیین اندازه منابع تولید پراکنده در شبکه‌های توزیع استفاده شده است. در فصل 6، از الگوریتم ساقه-ریشه (RRA) برای حل مسأله بازآرایی شبکه شعاعی استفاده شده است. در فصل 7، مسئله ی پخش بار اقتصادی با استفاده از الگوریتم یادگیری ردیابی بازگشتی (LBSA) بررسی شده است. در فصل 8، الگوریتم جستجوی کلاغ (CSA) جهت جایابی بهینه همزمان منابع تولید پراکنده و خازن‌ها در سیستم‌های توزیع شعاعی بکار برده‌ شده است. و در پایان در فصل 9، الگوریتم ازدحام ذرات خود تنطیم (SRPSO) به منظور حل مسأله پخش بار اقتصادی در سیستم‌های تولید همزمان برق و حرارت (CHPED) استفاده شده است.
این کتاب به عنوان یک کتاب درسی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در زمینه‌ی مهندسی برق و نیز متخصصین در صنعت برق و دیگر افرادی که با الگوریتم­های بهینه­ سازی سر و کار دارند، نگاشته شده است.

کتاب تئوری و پیاده سازی الگوریتم های بهینه سازی فرا ابتکاری

دسته بندی های کتاب تئوری و پیاده سازی الگوریتم های بهینه سازی فرا ابتکاری