کتاب نیلوفران سپید

Niloofaran Sepid
گزیده ی اشعار آزاد سپیدسرایان استان کرمانشاه
کد کتاب : 124954
شابک : 978-6227588569
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 251
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نیلوفران سپید اثر کورش همه خانی

در نگاهی کلی و گذرا به پیشینه ی شعر سپید ایران، ما همواره با فراز و فرودها، افراط و تفریط ها، قبض و بسط ها و نفی و اثبات های گوناگونی در این عرصه مواجه بوده ایم که خود را در قالب جریانات ادبی اثر گذار مقطعی و ناپایدار بروز داده که عموما در یک وجه تئوریک مشترک بوده اند:
«مشروط، موقتی و گذرا بودن تعادل» در همه ی اشکال هستی.
این جریانات ادبی با محوریت شعری، عموما اصل نگاه تعادل و توازن گرا را که به عنوان یک الگوی تثبیت شده ذهنی، قرن ها بر زبان شعر تسلط و استیلا پیدا کرده بود و تا پیش از نیما، در سبک های مختلف و در اوزان عروضی ثابت و استاندارد با نظام واژگانی ای محدود و موضوعات تکراری نامتکثر با محتوای درون گرای انتزاعی عرضه می شد را به چالش کشیدند و خود را با زبانی نو و به دور از تکلفات رایج به جامعه معرفی نمودند. در این الگوی فکری، نوین هرگونه نگرش معطوف به، گذشته ارتجاعی سنتی و کلاسیک تلقی می شود که البته اتصاف و موصوف شدن سنت گرایان به چنین صفتی چندان بیراه و بی ربط نبوده است.

کتاب نیلوفران سپید

کورش همه خانی
کوروش همه‌خانی، (زاده ۸ فروردین ۱۳۵۲ در کرمانشاه)، شاعر معاصر و از چهره‌های شعر نوفارسی در دو دهه اخیر است. وی با نشریات ادبی مانند مجلهٔ چیستا، دنیای سخن، آدینه، فردا، فرجاد، عصر پنج شنبه، و در خارج از ایران با مجلات آرش سیمرغ، بررسی کتاب، کاکتوس، آفتاب، قلم، انوس و… همکاری کرده و از شاگردان و تاثیرپذیرفتگان احمد شاملو و محمد حقوقی می‌باشد. همه‌خانی عضو کانون نویسندگان ایران و از امضاکنندگان متن ۱۳۴ نویسنده (ما نویسنده‌ایم) است.
دسته بندی های کتاب نیلوفران سپید