کتاب خانواده در هنر

Families: Relationships in Art
کد کتاب : 12508
مترجم :
شابک : 978-600-5191-561
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب خانواده در هنر اثر روت تامسون

در کتاب حاضر که از مجموعه کتاب های «پرانتز باز هنر» است، مخاطب با آثار هنرمندان نقاش همچون: «روبنس»؛ «گوگن»؛ «موفه»؛ «اسپنسر»؛ «هاکنی» و... آشنا می شود. در کنار تمامی آثار ارائه شده در کتاب قدمت آن بیان و تصویر مربوطه معرفی شده است. محتوای موضوعی این آثار «خانواده» است. عنوان برخی از این آثار عبارت اند از: «سرتوماس لوسی و خانواده»؛ «آقا و خانم کلارک و پرسی»؛ «پیرمرد و پسر»؛ «خانوادة شوفنکر و پیتوپل روبنس» و... .

موضوع خانواده یکی از دغدغه های هنرمندان در هر دوره ای بوده است. یک خانه ی شاد, یک خانواده ی بزرگ و سلطنتی, چهره ی مادرها و رابطه شان با فرزندانشان, همه و همه دست مایه ای شده اند برای خلق آثار هنری. هنرمندان گاهی رنج و غم را در چهره و زندگی خانواده ای به تصویر کشیده اند و گاهی هم عشق و سرزندگی را.
این کتاب ها کمک می کند تا کودکان و نوجوانان نگاه دیگری به رفتار و احساسات اعضای خانواده ی خود و دیگران داشته باشند, ریزبینانه تر نگاه کنند و نکات تازه ای را در رابطه ها کشف کنند. علاوه بر اینها با دیدن تصاویر کتاب درک بیشتر و عمیق تری از آثار هنری پیدا می کنند.

کتاب خانواده در هنر

روت تامسون
روت تامسون (متولد: 1949) نویسنده و ویراستار آموزشی برنده جایزه ای است، که در نوشتن کتاب در زمینه هنر و تاریخ تخصص دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه یادگیری موزه و گالری است و عناوین و بسته های هنری را برای گالری ملی، گالری های تیت و موزه جنگ امپریال نوشته است.
قسمت هایی از کتاب خانواده در هنر (لذت متن)
این کتاب می تواند بستر مناسبی برای انجام این فعالیت برای گروه سنی ۷و ۸ _ ۹ و ۱۰ _ ۱۱ و ۱۲ سال زیر باشد: چهره های زن و شوهر را نگاه کن. فکر می کنی شغل آن خانم و آقا چه چیزی است؟ حدس می زنی چند ساله شان است؟ می توانی چند خط درباره ی یک وز آنها بنویسی؟ نقاشی ورونیکا و مادرش را خوب نگاه کن, حدس می زنی ورونیکا چند ساله است؟ می دانی اهل کدام کشور است؟ ورونیکا دختر شادی است که مادر و خانواده اش, اتاقش و دوستانش را خیلی دوست دارد. او زندگی خوب و آرامی دارد. فقط یک مشکل وجود دارد. اینکه شب ها از چیزی می ترسد. حدس می زنی از چه چیزی؟ می توانی یک قصه درباره اش بنویسی؟ خانواده ی شوفنکر اثر پل گوگن را نگاه کن. فکر می کنی آن زن چرا اینقدر غمگین است. می توانی یک داستان درباره آن بنویسی؟