کتاب دست یاریگر

A Helping Hand: Mediation with Nonviolent Communication
میانجیگری به شیوه ی ارتباط بدون خشونت
کد کتاب : 125115
مترجم :
شابک : ‏‫‫‭978-964-207-336-8‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دست یاریگر اثر لیو لارسون

میانجیگری فرایندی است که در آن شخص ثالثی به طرفین اختلاف کمک می‌کند از زاویه‌ی دیگری به اختلافشان نگاه کنند، فراتر از اختلافشان بنگرند، آن را به چشم فرصتی برای رشد ببینند، و به اتفاق هم به توافقی برسند در این باره که می‌خواهند در آینده چه ارتباطی با هم داشته باشند.
کتاب «دست یاریگر» با نگاهی کلی به میانجیگری آغاز می‌شود (فصل‌های 1 و 2) و دربردارنده‌ی برخی مباحث نظری در این زمینه است. در فصل‌های 3 و 4 تأملاتی درمورد منفعل بودن، انتقام، بخشش، شرمساری و گناه آمده است. بعد از آن دو فصل اختصاص داده شده به اینکه از ارتباط بدون خشونت (NVC) چطور می‌شود در میانجیگری استفاده کرد (فصل‌های 5 و 6). اغلب ما برای میانجیگری نیاز به تمرین داریم، بنابراین در فصل 7 تمرین‌هایی آمده که ابزارهای مختلفی به دست خواننده می‌دهد که هنگام میانجیگری می‌تواند به کار ببرد. فصل 8 هم به آماده کردن مقدمات میانجیگری می‌پردازد و اینکه چطور رسما دست به کار میانجیگری شوید.
در فصل 9، شکل‌های دیگری از میانجیگری آمده و به‌اختصار به مقوله‌هایی مثل «میانجیگری در زمینه‌ی بزهکاری» و «عدالت ترمیمی» پرداخته شده است.

کتاب دست یاریگر

لیو لارسون
لیو لارسون مربی رسمی ارتباط بدون خشونت است و معلم او مارشال روزنبرگ، بنیان‌گذار NVC بوده است. لارسون در مدارس، خانواده‌ها و سازمان‌ها میانجیگری می‌کند و به تدریس میانجیگری و حل اختلاف در حوزه‌های مختلف مشغول است.لیو لارسون نویسنده 21 کتاب است. او از سال 2002 یک مربی معتبر برای مرکز ارتباطات بدون خشونت و از سال 1992 یک مربی است.