کتاب اقتصاد خرد

Microeconomics
کد کتاب : 125130
مترجم :
شابک : ‏‫‬‬‮‭978-622-7388-63-3
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 428
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب اقتصاد خرد اثر پل کروگمن

کتاب «اقتصاد خرد» نوشته‌ی پل کروگمن و رابین ولز به منزله‌ی یک کتاب درسی مقدماتی می‌باشد که به طور گسترده مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است که رویکردی جامع و در عین‌حال جذاب برای درک اصول اساسی آن چه اقتصاد خرد می‌نامیم، ارائه می‌دهد. این کتاب به دلیل سبک نوشتاری واضح و روان خود، در میان علاقه‌مندان شناخته شده است، که با داستان‌سرایی، که امضای کارهای کروگمن است، و مثال‌های روشن‌گر ولز، تکمیل می‌شود. به واقع، ترکیب این دو نویسنده، به روشن شدن چگونگی اجرایی و عملی شدن مفاهیم اقتصادی در دنیای واقعی کمک می‌کند و موضوعات اقتصاد خرد را برای خوانندگان، قابل ارتباط و درک آن‌ها را آسان‌تر می‌نماید. درباره‌ی نویسندگان کتاب باید گفت که پل کروگمن، برنده‌ی جایزه یادبود نوبل در سال 2008 در علوم اقتصادی است و به دلیل کارش در تجارت بین‌المللی، جغرافیای اقتصادی و بحران‌های ارزی شهرت دارد. نویسنده‌ی همکار او، رابین ولز، یک اقتصاددان آکادمیک معتبر است که در نهایت، همکاری آن‌ها در این پروژه منجر به تدوین یک کتاب درسی معتبر و جامع گردیده است.
این کتاب طیف گسترده‌ای از موضوعات اقتصاد خرد، از جمله رفتار مصرف‌کننده و تولیدکننده، ساختارهای بازار، نظریه‌ی بازی‌ها و اقتصاد اطلاعات را پوشش می‌دهد. همچنین به موضوعات جاری مانند پایداری و ثبات اقتصادی، تأثیر اقتصادی فناوری، و بحث‌های سیاستی مبرم می‌پردازد و دیدگاهی مدرن در مورد نظریه‌ی اقتصاد خرد به دانشجویان ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی های کلیدی «اقتصاد خرد» تمرکز جهانی آن است به نحوی که این کتاب درسی مباحثی را در مورد رشد اقتصاد چین، یورو و رویدادهای اروپا، از جمله برگزیت، و اقتصادهای پس از رکود در سراسر جهان، با تحلیل‌های عمیقی در هم می‌آمیزد. این دیدگاه جهانی برای دانش‌آموزان برای درک ارتباط متقابل چشم‌انداز اقتصادی امروز بسیار مهم است.
نکته‌ی قابل توجه دیگر دربار‌ه‌ی این کتاب این است که این کتاب درسی توسط منابع آنلاین فراوانی پشتیبانی می‌شود که برای افزایش تجربه‌ی یادگیری طراحی شده‌اند. این‌ها، شامل نمودار کردن سوالات با بازخورد، ویژگی‌های تجزیه و تحلیل اخبار، و فعالیت‌های کشف داده است که به دانش آموزان کمک می کند سواد داده‌ی خود را توسعه‌دهند. هدف این پشتیبانی‌های آنلاین، هدایت و راهنمایی دانشجویان از طریق فرآیند حل مسئله و بکارگیری اصول اقتصادی در سناریوهای دنیای واقعی است. کروگمن و ولز همچنین تضمین کرده‌اند که کتاب درسی به‌طور منظم با آخرین ویرایش‌ها شامل نگاه‌های جدید به رشد بلندمدت، قدرت بازار، و پوشش گسترده‌ی تأثیرات اقتصادی و پاسخ‌های سیاست‌گذاری در واکنش به همه‌گیری ویروس کرونا، اصلاح و ارتقا می‌یابد. این تضمین می‌کند که محتوای کتاب مرتبط و به‌روز شده با آخرین تحولات اقتصادی باقی می‌ماند. با این اوصاف می‌توان گفت که کتاب «اقتصاد خرد» می‌تواند منبعی کارآمد برای دانشجویان و علاقه‌مندانی که شروع به خواندن اقتصاد می‌کنند، بسیار مفید باشد و با پوشش جامع، گسترده و به‌روز خود، آن‌ها را در یادگیری هرچه بیشتر یاری نماید.

کتاب اقتصاد خرد

پل کروگمن
پل رابین کروگمن (Paul Robin Krugman) متولد ۲۸ فوریه ۱۹۵۳ میلادی، اقتصاددان، مقاله‌نویس، نویسنده و روشنفکر اهل آمریکا است. او در سال ۲۰۰۸ میلادی به خاطر تلاش‌هایش در زمینه تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیر مقیاس‌های اقتصادی بر الگوهای تجاری و مکان انجام فعالیت‌های اقتصادی مفتخر به دریافت جایزه نوبل اقتصاد گردید.پل کروگمن از استادان دانشگاه پرینستون در آمریکاست. او مقاله‌نویس روزنامه نیویورک تایمز است و یکی از منتقدین بنام سیاست‌های اقتصادی جورج دبلیو بوش است. پل کروگمن ر...