کتاب نور پردازی تکچهره

Lighting for portraiture, technique and application
کد کتاب : 12523
مترجم :
شابک : 978-9643057282
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نور پردازی تکچهره اثر والتر نرنبرگ

نورپردازی که مهمترین عامل منفرد بیان از طریق عکاسی ست به ویژه باید همیشه یک مقوله ی شخصی بماند. رویکرد آگاهانه و هوشمندانه به نورپردازی همان قدر مهم است که کاربرد بی نقص آن.
کسانی که معتقدند میتوان روشهای نورپردازی را در تعدادی فرمول خلاصه و بعد به راحتی گرته برداری کرد با ناکامی مواجه می.شوند هر تلاشی برای استاندارد کردن روشهای نورپردازی و نیل به اطمینان خاطر از این طریق بیبر و برگشت منجر به مکانیکی شدن عکاسی خواهد شد.
ایجاد الگویی خوشایند از نور و سایه به صرف خوشایند بودن کافی نیست؛ عکاسی باید کاری بیش از ارضای حس زیبایی شناسی انجام دهد. اگر قرارست عکاسی چیزی بیشتر از یک واسطه ی باز سازنده باشد باید واقعیت را فشرده و خلاصه کند؛ باید به بینش شخصی ما از زندگی استقلال بخشد و تداعیهای اندیشه و احساس را برانگیزاند. پس اجازه دهید نور و سایه را به مثابه یک نیروی روانی و نه فقط یک پدیده ی فیزیکی رسمیت شناسیم شاید فقط در این صورت بتوان تجربه و همچنین تأثیرات بعدی را منتقل کرد.
مهارت تکنیکی به خودی خود بی معناست؛ شکوه بی جانش هیچ حاصلی ندارد. فقط با تشدید و خلوص نیت و با کاربرد هوشمندانه ی مهارت تکنیکی ست که می توانیم تکلیف واقعی مان را انجام دهیم یعنی خلق زبان از طریق به سخن واداشتن عکسها.

کتاب نور پردازی تکچهره

والتر نرنبرگ
والتر نورنبرگ (18 آوریل 1907 - 19 اکتبر 1991) یکی از عکاسان برجسته صنعتی انگلیس پس از جنگ بود.او در برلین بزرگ شد. در ابتدا، او امیدوار بود که نوازنده شود، اما بعداً به جای آن به سمت تبلیغات روی آورد. وی تحصیلات عکاسی را از سال 1930 در مدرسه ریمان در برلین آغاز کرد. پس از فارغ التحصیلی، او در یک آژانس تبلیغاتی برلین شغل گرفت. او سریع یاد گرفت و اصول روشنایی تحت تأثیر Bauhaus را که در مدرسه تحصیل کرده بود ، به کار گرفت.وی در سال 1933 به انگلیس نقل مکان کرد و استودیوی تبلیغاتی خود را در لندن اف...