کتاب در باب رها کردن امور

Loose: On Letting Stuff Go
آموزه های فلسفه برای روزگار اکنون
کد کتاب : 125327
مترجم :
شابک : 978-6227678482
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب در باب رها کردن امور اثر مجموعه نویسندگان آینتسل گانگر

کتاب «در باب رها کردن امور» با پرداختن به فلسفه و مسائل روانشناسانه "درست زندگی کردن" را به مخاطبش می‌آموزد. نویسنده به خواننده یادآوری می‌کند که زندگی و اتفاقاتش آنقدرها هم جدی نیستند و در این آشفته بازار مدرن، باید رها شدن و رها کردن را آموخت تا بتوان زندگی کرد. این کتاب یادآور می‌شود که ثروت، جاه‌طلبی و مسائلی از این دست نباید مانع زندگی کردن شوند و شب و روز را از آدمیزاد بگیرند. بعد از خواندن این کتاب یاد می‌گیریم که درگیری‌های ذهنی را مدیریت کنیم و از هر حرفی نرنجیم و با هر مسئله‌ی کوچکی آشفته نشویم. این کتاب مسئله‌ای‌ را برای ما مرور می‌کند که از کودکی بارها آن را شنیده‌ایم اما آنقدر غرق در زندگی شده‌ایم که گاهی فراموشمان می‌شود که سلامتی و آرامش از هر چیز دیگری مهم‌تر است؛ که هر گره‌ای بالاخره باز می‌شود و هر شبی به صبح و روشنایی می‌رسد. نویسنده قصد دارد تا در این کتاب به آدم‌ها بفهماند که هر چه بیشتر ذهنمان را درگیر مسائل ناخوشایند کنیم، به همان میزان از زندگی جا می‌مانیم چرا که زندگی به روند طبیعی خود ادامه می‌دهد و فرصت چندانی نداریم. پس باید خودمان را از قید و بند چیزهایی که فکر و ذکرمان را به خود مشغول کرده‌اند و در درجه‌ی کمی از اهمیت قرار دارند، رها کنیم. تمام حرف کتاب این است که خودمان را از شر نگرانی‌ها رها کنیم و به زندگی بچسبیم. نگران روزهای نیامده نباشیم و حسرت روزهای گذشته را نخوریم. با عشق به زندگی ادامه بدهیم و به مسائلی فکر کنیم که حالمان را خوب می‌کنند. نظرات بی اهمیت دیگران نیز ذهن ما را به خودش مشغول نسازد.
نویسنده‌ی کتاب «در باب رها کردن امور» آینسل گنگر است که علاوه بر بررسی مجموعه مقالاتی که در این حوزه نگارش شده‌اند، روش و راهکارهای خودش را نیز به خواننده ارائه می‌دهد.

کتاب در باب رها کردن امور

مجموعه نویسندگان آینتسل گانگر
این پروژه توسط چندین نفر علاقه مند به فیلم، انیمیشن، نویسندگی، موسیقی، مدیریت راه اندازی شده است. می توان آینتسل گانگر را به‌عنوان پورتالی برای موضوعات مختلف در حوزه‌های فلسفه، دین و روان‌شناسی، از تحلیل فیلم‌ها گرفته تا کاوش در اخلاق رواقی تا نگاه کردن به جهان از دریچه‌های تائوئیستی ببینید.