کتاب سرگذشت مورو

The Moor's Account
کد کتاب : 12534
مترجم :
شابک : 978-964-404-377-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 365
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های برگزیده سال به انتخاب نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و NPR

نامزد جایزه پولیتزر داستان

نامزد جایزه من بوکر

معرفی کتاب سرگذشت مورو اثر لیلا لعلمی

کتاب سرگذشت مورو، رمانی نوشته ی لیلا لعلمی است که اولین بار در سال 2014 به انتشار رسید. لعلمی در این رمان، شرح حال خیالی اولین کاوشگر سیاه پوست آمریکا را روایت می کند: مصطفی الزموری که با نام استبانیکو شناخته می شود. استبانیکو که برده ی استعمارگری اسپانیایی است، به همراه ارباب خود، دورانتس، با کشتی به سمت آمریکا راه می افتد. پس از گذشت یک سال، او یکی از تنها چهار بازمانده در میان خدمه ی کشتی است. همزمان با این که استبانیکو در کنار همراهان اسپانیایی خود در آمریکا سفر می کند، قوانین برده و ارباب به تدریج از بین می رود و استبانیکو خود را به عنوان انسانی برابر، و یک قصه گوی شگفت انگیز از نو می سازد. کتاب سرگذشت مورو به مخاطبین نشان می دهد که داستان ها چگونه می توانند فرصتی برای رستگاری و بقا به ما ببخشند.

کتاب سرگذشت مورو

لیلا لعلمی
لیلا لعلمی، زاده ی سال ۱۹۶۸، رمان نویسی مراکشی-آمریکایی است. لعلمی در شهر رباط متولد و بزرگ شد. او پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته ی زبان انگلیسی، برای ادامه ی تحصیل در رشته ی زبان شناسی از کالج دانشگاهی لندن پذیرش گرفت. لعلمی پس از فارغ التحصیلی به مراکش بازگشت و مدتی روزنامه نگاری کرد. او در سال ۱۹۹۲ به منظور تحصیل در مقطع دکتری در رشته ی زبان شناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به لس آنجلس نقل مکان کرد. لعلمی در سال ۱۹۹۶ نوشتن داستان و مقاله را شروع کرد و آثارش در نشریاتی چون لس آنجلس تایمز،...
نکوداشت های کتاب سرگذشت مورو
An exciting tale of hopes, divided loyalties, and highly precarious fortunes.
داستانی هیجان انگیز درباره ی امید، وفاداری های از هم گسسته و فرصت های بسیار مخاطره آمیز.
The New Yorker

Stunning.
خیره کننده.
Huffington Post

Lalami has once again shown why she is one of her generation’s most gifted writers.
لعلمی بار دیگر نشان می دهد که چرا یکی از بااستعدادترین نویسندگان نسل خود است.
Reza Aslan, author

قسمت هایی از کتاب سرگذشت مورو (لذت متن)
نام ها ارزشمند هستند؛ زبان، تاریخ، مجموعه ای از سنت ها، و شیوه ای به خصوص برای نگریستن به جهان را در خود دارند. از دست دادن آن به معنای از دست دادن ارتباطم با این چیزها نیز بود.

هیچ دروغی اغواکننده تر از آن هایی نیست که برای تسلی خودمان ازشان استفاده می کنیم.

فقط گفتن این که ماجرا چنین و چنان بود، باعث می شد باور کنند که اینگونه بوده است. می دانم این استعمراگران، مانند بسیاری قبل از آن ها، و بدون تردید مانند دیگران بعد از آن ها، سخنرانی می کردند اما نه برای این که حقیقت را بگویند بلکه برای این که آن را بسازند.