کتاب فراسوی رنج و رویا 1

Faraso-ye Ranj va Roya
دلالت های فکری و پارادایم های راهبردی (دفتر اول)
کد کتاب : 125410
شابک : 978-6222344009‬‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

فراسوی رنج و رویا 2
Faraso-ye Ranj va Roya
دلالت های فکری و پارادایم های راهبردی (دفتر دوم)
کد کتاب : 125412
شابک : ‫‭978-6222344016
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فراسوی رنج و رویا 1 اثر عباس منوچهری

کتاب «فراسوی رنج و رویا؛ دلالت‌های فکری و پارادایم‌های راهبردی» به این موضوع می‌پردازد که رنج و رویا همیشه با اندیشه و عمل انسانی نسبتی بنیادین دارند. رنج از دیرباز در فرهنگ‌های گوناگون و در زمانه‌های مختلف در قالب و شیوه‌های متفاوت خاستگاه اندیشه و عمل بوده، و در عین حال چیستی و چرایی آن موضوع اندیشه‌ورزی بوده است. همچنین رویاپردازی برآمده از درد و رنج بشر یا نتیجه غفلت از آن است.
کتاب «فراسوی رنج و رویا» مقدمه‌ای برای اندیشه‌ورزی سیاسی است؛ آن هم در زمانه‌ای که مناسبات و ترتیبات اقتصادی اجتماعی موجود، رنج و ناخشنودی‌های فراوان برای جوامع بشری در پی داشته است. همچنین نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا تضمنات میراث اندیشه سیاسی برای توسعه را آشکار کند.
«فراسوی رنج و رویا» شامل یک مقدمه کلی و دو کتاب است که هریک مقدمه جداگانه‌ای دارند. در قسمت اول، روایت به‌عنوان شیوه متفاوتی برای فهم چیستی اندیشه سیاسی و استلزامات و تضمنات آن ساختاربندی شده است. بر این اساس هر اندیشه شامل دلالت‌های شش گانه‌ای است که هر یک با دیگر دلالت‌ها در پیوند نظری و عملی قرار دارند. این شش دلالت شامل دلالت معرفتی، دلالت وضعیتی تاریخی (بحران‌ها و معضلات زمانه)، دلالت بنیادین (انسان، سعادت، دولت، و مصلحت)، دلالت‌های هنجاری (عدالت، برابری، دوستی، حق، آزادی، و مقاومت)، دلالت‌های راهبردی (اقتدار، شهروندی، و گفتگو) و دلالت‌های کاربردی (قانون، سیاستگذاری، و توسعه) می‌شوند. در قسمت دوم، با توجه به نقش تاریخی و عملی نظریه‌های اقتدار، انواع شش گانه الگوهای نظری اقتدار (دلالت راهبردی، نظریه نظام سیاسی) به‌صورت پارادایمی نوع‌شناسی شده‌اند.

کتاب فراسوی رنج و رویا 1

عباس منوچهری
عباس منوچهری باغبادرانی (متولد ۱۳۳۵) پژوهشگر ایرانی حوزه علوم سیاسی و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس است.او دانش آموخته دوره کارشناسی مدیریت از دانشگاه شیراز در سال ۱۳۵۷، کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تولیدو در سال ۱۳۵۹ و دکتری علوم سیاسی از دانشگاه میسوری و دوره عالی تاریخ فکری از کالج بوستن در سال ۱۳۶۷ است. او همچنین عضو جمعیت توحید و تعاون و نیز استاد دانشگاه مفید است. همچنین وی یکی از اعضای هیئت موسس انجمن فلسفه میان فرهنگی ایران است.