کتاب جامعه شناسی سیاسی

Political Sociology
کد کتاب : 125504
شابک : 978-6000229962
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جامعه شناسی سیاسی اثر مجتبی مقصودی

هدف کتاب جامعه شناسی سیاسی عبارت است از بازخوانی حدود و ثغور، مفاهیم و موضوعات اصلی جامعه شناسی سیاسی، و مخاطب اصلی آن جامعه دانشگاهی از مقطع کارشناسی تا تحصیلات تکمیلی است. کتاب با تشریح جامعه شناسی سیاسی کلاسیک معاصر، با شیبی ملایم تلاش دارد تا از خلال فهم مهمترین نیروهای اجتماعی و جایگاه آنها در جامعه، تطور مفهومی و مصداقی هر یک از گروه‌ها و لایه های اجتماعی را در تعامل با دولت و نهادهای مدنی و سیاسی به گونه ای فشرده ولی گویا و به زبانی ساده بررسی کند.
مباحث دیگر این کتاب عبارت اند از: گونه شناسی و صورت بندی نظریه های دولت و تعاملات و تقابلات دولت و جامعه در پرتو دوگانه های خرد/کلان و عینی/ذهنی و نیز مفاهیم، مکاتب و پارادایم‌های اصلی این حوزه با بن مایه های منتقدانه.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب جامعه شناسی سیاسی

مجتبی مقصودی
مجتبی مقصودی (متولد ۱۳۴۲ در قائم شهر) نویسنده و پژوهشگر ایرانی حوزه علوم سیاسی است. وی بنیانگذار دو انجمن علوم سیاسی ایران و انجمن علمی مطالعات صلح ایران بوده؛ در حال حاضر ریاست هیئت مدیره انجمن علمی مطالعات صلح ایران، مدیر مسئول و سردبیر پژوهشنامه علوم سیاسی و مدیریت گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی را بر عهده دارد. پژوهش‌ها و سخنرانی‌های او بیشتر در حوزه جامعه‌شناسی و تحولات سیاسی- اجتماعی ایران، مطالعات قومی، توسعه سیاسی و صلح است.