کتاب فلسفه ذهن

Philosophy of Mind
(مقدمه ای جامع)
کد کتاب : 125731
مترجم :
شابک : ‭978-6004352017‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 720
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه ذهن اثر ویلیام جاورسکی

«فلسفه‌ی ذهن: مقدمه‌ای جامع» نوشته‌ی ویلیام جاورسکی، کاوشی کامل در زمینه‌ی پیچیده‌ای است که فلسفه‌ی ذهن نام دارد. در این راهنمای جامع، جاورسکی خواننده را از طریق پیچیدگی‌های ذهن-بدن، آگاهی، محتوای ذهنی و سایر مسائل اساسی که قرن‌ها فلاسفه را مجذوب خود کرده است، هدایت می‌کند. جاورسکی با وضوح، عمق‌ و درک دقیق هر دو دیدگاه تاریخی و معاصر، خوانندگان را به دنیای شگفت‌انگیز فلسفه ذهن دعوت می‌کند.
عنوان‌ «فلسفه ذهن: مقدمه‌ای جامع»، حاکی از دامنه‌ی بلندپروازانه کتاب است. این صرفا یک مقدمه نیست، این یک راهنمای جامع است که به جنبه‌های چندوجهی ذهن می‌پردازد و به خوانندگان کاوشی ظریف و عمیق ارائه می‌دهد. رویکرد جاورسکی هم در دسترس و هم دقیق است و ایده‌های پیچیده‌ی فلسفی را برای خوانندگانی از دانشجویان تازه‌وارد تا فیلسوفان کارکشته که به‌دنبال بررسی جامع هستند، قابل دسترس می‌کند.
در دل روایت جاورسکی، رابطه‌ی ذهن و بدن مطرح است؛ یک معمای فلسفی که برای قرن‌ها متفکران را گیج کرده است. او به‌طرز ماهرانه‌ای تحولات تاریخی این رابطه را باز می‌کند و ریشه‌های آن را از دکارت تا بحث‌های معاصر جست‌وجو می‌کند. کاوش در مسئله‌ی ذهن و بدن، به سفری از طریق تکامل تفکر فلسفی تبدیل می‌شود و دیدگاه‌های متنوعی را برجسته می‌کند که درک ما از رابطه‌ی بین ذهن و بدن را شکل داده است.
علاوه‌بر این، کاوش جاورسکی فراتر از مسئله‌ی ذهن-بدن گسترش می‌یابد و طیفی از موضوعات در فلسفه‌ی ذهن را دربرمی‌گیرد. هشیاری، محتوای ذهنی، هویت شخصی و ماهیت اندیشه، از‌جمله جنبه‌هایی هستند که با دقت و وضوح مورد بررسی قرار می‌گیرند. این رویکرد جامع تضمین می‌کند که خوانندگان به درک جامعی از ابعاد مختلف فلسفه ذهن دست می‌یابند و کاوشی جامع و ظریف را ارائه می‌دهند. همچنین، کتاب صرفا بر مباحث نظری متمرکز نیست و خوانندگان را به ملاحظات عملی و کاربردهای ایده‌های فلسفی دعوت می‌کند. جاورسکی پیامدهای نظریه‌های مختلف را بر درک ما از سلامت‌ روان، هوش‌مصنوعی و ماهیت تجربه‌ی ذهنی بررسی می‌کند. این بعد عمل‌گرایانه لایه‌ای از ارتباط را اضافه می‌کند و به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه ایده‌های فلسفی در مورد ذهن با نگرانی‌ها و پیشرفت‌های دنیای واقعی تلاقی می‌کنند.
کتاب «فلسفه‌ی ذهن: مقدمه‌ای جامع» نوشته‌ی ویلیام جاورسکی، یک سفر فکری محرک به قلب یکی از ماندگارترین و جذاب‌ترین رشته‌های فلسفه است. چه دانشجویی باشید که کاوش ذهن را آغاز می‌کند یا یک خواننده کنجکاو که به‌دنبال یک راهنمای جامع برای فلسفه‌ی ذهن است، کتاب جاورسکی شما را به دنیایی از ایده‌هایی فرا می‌خواند که قرن‌ها را دربر می‌گیرد و با ماهیت خودآگاهی انسان دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. این دعوتی است برای شروع یک ماجراجویی فلسفی؛ ماجرایی که مفروضات را به چالش می‌کشد، تفکر انتقادی را تقویت می‌کند و درک غنی از پیچیدگی‌هایی را که زندگی ذهنی ما را تعریف می‌کند ارائه می‌دهد. همانطور که در صفحات این مقدمه‌ی جامع پیمایش می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که نه‌تنها بینش‌هایی در مورد فلسفه ذهن به دست می‌آورید، بلکه درک عمیق‌تری برای سوالات عمیقی احساس می‌کنید که همچنان درک ما را از معنای یک موجود متفکر و آگاه شکل می‌دهند.

کتاب فلسفه ذهن

ویلیام جاورسکی
دکتر ویلیام جاورسکی نویسنده، استاد و مربی نویسندگی در نیویورک است. تحقیقات او عمدتاً بر آگاهی و ارتباط آن با مغز و همچنین هوش مصنوعی و پیامدهای آن برای رفاه انسان متمرکز است.ویلیام جاورسکی دانشیار فلسفه در دانشگاه فوردهام و نویسنده مجموعه ای از مقالات در مورد موضوعاتی در فلسفه ذهن است. در سال 2006، جایزه محقق جوان ACPA را دریافت کرد.