کتاب آدولف ھ. دو زندگی

Adolf H.zwei leben
کد کتاب : 12596
مترجم :
شابک : 978-9647253710
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 436
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آدولف ھ. دو زندگی اثر اریک امانوئل اشمیت

در هشتم اکتبر سال 1909 ، از ورود آدولف هیتلر به آکادمی هنرهای زیبا در وین جلوگیری شد. چه اتفاقی می افتاد اگر هیات منصفه تصمیم دیگری می گرفت و او را می پذیرفت؟ این تصمیم باعث تغییر دوره زندگی ، زندگی جوانی ترسو و متمایل به زندگی ، زندگی آدولف هیتلر می شد. اما همچنین می توانست مسیر جهان را تغییر دهد.
همین سوال که چه می شد اگر آکادمی هیتلر را می پذیرفت به دستمایه ی اشمیت برای نوشتن رمان تاریخی جذابی تبدیل می شود. کتاب آدولف ه (دو زندگی) به روایت کردن دو داستان موازی اما متفاوت از آدولف هیلتر می پردازد. یکی از آنها خود تاریخ است و دیگری داستان اگر هاست. یکی چیزهایی است که ما می دانیم و دیگری دنیایی کاملا متفاوت است. اشمیت به خوبی این دو داستان را همزمان پیش می برد. آدولف ه کتابی روان است که با ریتم خوبی این دو داستان را روایت می کند. قوه ی تخیل اشمیت در خلق دنیای موازی تاریخ بی نظیر و خارج العاده است. اشمیت در کتاب آدولف ه با ظرافت و دقت تمام به برررسی تاریخ قرن بیستم می پردازد. او از نتیجه گیری های کلیشه ای اجتناب می کند و همین این کتاب را به یک رمان تاریخی و در عین حال فانتزی جذاب تبدیل می کند.

کتاب آدولف ھ. دو زندگی

اریک امانوئل اشمیت
اریک امانوئل اشمیت، زاده ی 28 مارس 1960، نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلسوف فرانسوی است. آثار اشمیت تا به حال به 43 زبان منتشر شده و نمایشنامه هایش نیز در بیش از 50 کشور روی صحنه رفته است. او مدرک دکتری خود در فلسفه را در سال 1987 از دانشگاه سوربون دریافت نمود. اشمیت از سال 2002 تاکنون در بروکسل زندگی می کند و در سال 2008، شهروند بلژیک شده است.