کتاب This Is Your Mind on Plants

کد کتاب : 126126
شابک : 978-0593414217
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : انگلیسی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت
ناشر اصلی : Random House Large Print

معرفی کتاب This Is Your Mind on Plants اثر مایکل پولان

از میان تمام کارهایی که در زمینه استفاده از گیاهان انجام می دهیم از تغذیه، دارو، زیبایی و ... از همه جالب تر شاید تأثیر آنها بر روی آگاهی انسان باشد. چرا ما می توانیم برای هوشیار شدن از کافئین قهوه استفاده کنیم ولی از چایی که از دانه های خشخاش تهیه شده نه؟
در این کتاب، مایکل پولن عمیقا روی سه ماده مخدر گیاهی - تریاک، کافئین و مسکالین - متمرکز می شود و عجیب بودن و مطلق گرانه بودن تفکر ما در مورد آنها را برملا می کند . پولن با کاوش در فرهنگ هایی که حول این داروها رشد کرده اند، جذب شدن نیرومند انسان به گیاهان روان گردان را برآورد می کند. چرا ما برای جست وجوی تغییرات در آگاهی این همه تلاش می کنیم، و چرا بعد، آن میل جهانی را با قوانین و آداب و رسوم و دلواپسی محصور می کنیم؟

کتاب This Is Your Mind on Plants

مایکل پولان
مایکل پولان، روزنامه نگار، فعال اجتماعی، استاد دانشگاه و نویسنده ی آمریکایی است.پولان در لانگ آیلند نیویورک به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود در رشته ی انگلیسی را در سال 1977 از کالج بنینگتون دریافت کرد و به ادامه ی تحصیل در همین رشته در دانشگاه کلمبیا پرداخت. کتاب های او در زمینه ی سلامت و غذا به فروش بسیار بالایی در سطح جهان دست یافته اند.