کتاب تاریخ آلمان از 1914

A History of Germany 1918 - 2014: The Divided Nation
ملت تقسیم شده‬‏‫
کد کتاب : 126373
مترجم :
شابک : 978-6002538819
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 584
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ آلمان از 1914 اثر ماری فولبروک

کتاب «تاریخ آلمان از 1914» یک کتاب تاریخی و تحلیلی است که توسط ماری فولبروک، استاد تاریخ اروپا در دانشگاه بیرمنگام نوشته‌شده است. این کتاب در سال 2020 منتشر شد و توسط فهیمه حصارکی به فارسی ترجمه و توسط نشر پارسه در سال 1402 برای نخستین بار چاپ شد.
این کتاب به بررسی تاریخ آلمان از سال 1914 تا سال 2020 می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه این کشور از یک امپراتوری قدرتمند و متمرکز، به یک جمهوری ضعیف و متلاشی و سپس به یک دیکتاتوری وحشتناک و متجاوز و درنهایت به یک کشور تقسیم‌شده و دوباره متحدشده تبدیل شد. این کتاب با استفاده از منابع متنوع و مستند، رویدادها، شخصیت‌ها، ایدئولوژی‌ها، فرهنگ‌ها و جامعه‌های مختلفی را که در تاریخ آلمان نقش داشته‌اند، مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.
این کتاب با نگاهی تاریخی و انتقادی به آلمان، از مباحث مختلفی مانند سیاست، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، هنر، ادبیات، علم، فلسفه، دین، جنگ، صلح، ملی‌گرایی، دموکراسی، فاشیسم، کمونیسم، اتحادیه اروپا و چالش‌های معاصر می‌گوید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه آلمان در قرن بیستم و بیست‌ویکم نقش و تأثیری مهم بر دیگر کشورهای اروپا و جهان داشته و چگونه با تحولات و تغییرات زمانه سازگار شده است.
این کتاب یک اثر علمی و آموزنده است که به شما کمک می‌کند تا بیشتر با تاریخ آلمان و جایگاه آن در تاریخ اروپا و جهان آشنا شوید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه تاریخ آلمان یک تاریخ پر از افتخار و شکست، امید و ناامیدی، تنش و همکاری، تقسیم و اتحاد است. این کتاب همچنین به شما کمک می‌کند تا با نقد و ارزیابی تاریخ آلمان، توانایی‌ها و محدودیت‌های آن را بشناسید و از آن به عنوان یک ابزار برای بررسی و تفسیر آثار تاریخی و هنری استفاده کنید.

کتاب تاریخ آلمان از 1914

ماری فولبروک
مری جین الکساندرا فولبروک (متولد 28 نوامبر 1951) یک آکادمیک و مورخ بریتانیایی است. از سال 1995، او استاد تاریخ آلمان در دانشگاه کالج لندن است. او یک محقق برجسته در زمینه های وسیعی است، از جمله دین و جامعه در اروپای مدرن اولیه، دیکتاتوری آلمان در قرن بیستم، اروپا پس از هولوکاست، و تاریخ نگاری و نظریه اجتماعی.