کتاب این گونه باید بود

This is how it should be
شرح خطبه ۱۹۳ خطبه متقین نهج البلاغه
کد کتاب : 126438
شابک : 978-6227763416
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب این گونه باید بود اثر محمدصالح طیب نیا

خداوند متعال در آیۀ سیزده سورۀ حجرات، تقوا را ملاک برتری انسان‌ها می‌داند و می‌فرماید: یا أیّها النّاس إنّا خلقْناکمْ منْ ذکر و أنْثی و جعلْناکمْ شعوبا و قبائل لتعارفوا إنّ أکْرمکمْ عنْد اللّه أتْقاکمْ إنّ اللّه علیم خبیر.
همان‌گونه که در این آیۀ شریفه پیداست، در ادبیات دینی و اخلاقی ما تقوا جایگاه رفیع و ویژه‌ای دارد و ائمۀ اطهار؟عهم؟ و بزرگان دین و علمای بسیاری، آن را شرح داده و تفسیر کرده‌اند. اما یکی از برترین تفاسیری که از ائمۀ اطهار؟عهم؟ به جا مانده، خطبۀ 193 نهج البلاغه از زبان امیرالمومنین؟ع؟ است. این‌گونه باید بود عنوان کتابی است که این خطبه از نهج البلاغه را با زبانی شیوا و قابل فهم شرح داده است.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب این گونه باید بود

محمدصالح طیب نیا
اینجانب در هشتم شهریور ۱۳۵۶ در یک خانواده متدین و فرهنگی چشم به جهان گشودم. از همان سنین کودکی در فعالیت های فرهنگی پایگاه بسیج و مساجد محله فعال بودم. در سن نوجوانی نیز در انجمن اسلامی دانش آموزی، هیأت دانش آموزی و برخی از کانون های فرهنگی سطح شهر فعالیت می کردم. در سال ۱۳۷۴ در رشته مهندسی آبیاری در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شدم. از همان زمان علاقه زیادی به علوم اسلامی بویژه مباحث کلامی و اعتقادی داشتم. در دوران تحصیل کتب شهید مطهری و برخی از کتب فلسفی را مطالعه می کردم. در همین ایام در م...