کتاب قرآن قدس (سه جلدی با قاب)

Holy Quran
ترجمه ای کهن از قرآن
  • 15 % تخفیف
    3,500,000 | 2,975,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سخن سخن
    نویسنده:
کد کتاب : 126573
شابک : 978-6227706451
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 1220
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
زبان کتاب : فارسی و عربی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب قرآن قدس (سه جلدی با قاب) اثر علی رواقی

ترجمه‌ای کهن از قرآن
قرآن مترجم قدس یکی از کهن‌ترین ترجمه‌های قرآن به زبان فارسی است که یگانه دست‌نویس آن در کتابخانه‌ی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
سوره‌ی فاتحه و دویست‌وسیزده آیه از آغاز سوره‌ی بقره و بیست‌ویک سوره از پایان آن افتاده است.
همانندی‌ها و همگونی‌های واژگانی و ساختاری و آوایی میان زبان این ترجمه که در حوزه‌ی سیستان قدیم نوشته شده است و زبان فارسی میانه (پهلوی) فراوان است.
بی‌گمان می‌توان گفت که در میان ترجمه‌های شناخته‌ی قرآن تا امروز هیچ ترجمه‌ای از قرآن را نمی‌شناسیم که تا این اندازه از داشته‌های زبان پهلوی در گزینش برابرنهاده‌های قرآنی بهره برده باشد.
فرهنگ برابرنهادهای قرآن قدس
این جلد از کتاب، دربردارنده‌ی دو بخش است.
در بخش نخست جستارهایی درباره‌ی زبان فارسی در حوزه‌های جغرافیایی ایران بزرگ، گونه‌شناسی ترجمه‌ها و ترجمه-تفسیرهای قرآن به زبان فارسی، سیستان و زبان فارسی در آنجا و مطالبی دیگر از جمله توضیحاتی درباره‌ی قرآن قدس و ویژگی‌ها و گونه‌ی زبانی آن آمده است.
در بخش دوم و اعظم کتاب نیز نمایه‌ی واژه‌های فارسی و قرآنی قرآن قدس با تفکیک “فارسی به قرآنی” و ” قرآنی به فارسی” گردآوری شده است.

کتاب قرآن قدس (سه جلدی با قاب)

علی رواقی
علی رواقی (زادهٔ ۸ آذر ۱۳۲۰، مشهد) استاد ادبیات فارسی، قرآن‌پژوه، شاهنامه‌پژوه، مصحح و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. او برگزیده دومین همایش چهره‌های ماندگار (۱۳۸۱) است. وی استاد دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه تهران بوده‌است. در حال حاضر مدیر مؤسّسهٔ فرهنگی محمّد رواقی می‌باشد.
دسته بندی های کتاب قرآن قدس (سه جلدی با قاب)