کتاب کیت مرگ

Death Kit
کد کتاب : 126653
مترجم :
شابک : 978-6003678880
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب کیت مرگ اثر سوزان سونتاگ

«کیت مرگ» رمانی دیگر از سوزان‌ سانتاگ است و خواننده را به دل یک ماجراجویی وهم‌آلود و نفس‌گیر می‌برد. با این‌که این اثر دومین رمان و از آثار اولیه‌ی سانتاگ به‌شمار می‌آید، جان‌مایه‌ی دیدگاه‌ها و فلسفه‌ی متأخر او را با خود حمل می‌کند. رمان ماجرای مردی است به نام دالتون دیدی هارون که به سفری درونی و وجودی پا می‌گذارد و با وسواس‌ها و دل‌نگرانی‌هایی همچون مرگ، میرایی، هویت و غیره دست‌وپنجه نرم می‌کند. ماجراهای رمان که از چشم‌انداز ذهن او روایت ‌می‌شود، گسیخته و به‌غایت تصادفی‌اند. چه آن‌که گاه‌وبی‌گاه جهت ارائه‌ی تأملات و واکاوی‌های فلسفی و وجودی روایت، نفس قطع می‌کند؛ تنها برای این‌که دیوانه‌وارتر شتاب بگیرد. سانتاگ از این جهت و از لحاظ کیفیت جهان داستانی‌اش به کوندرا و کافکا نقب می‌زند.
دیدی که در کار تبلیغات برای یک شرکت تولید میکروسکوپ است اسیر رنجی درونی می‌شود و این رنج با عبور از لنز رخدادهای بیرونی نظیر دل‌باختنش به دختری نابینا یا کشتن یک کارگر راه‌آهن، چندصدبرابر بزرگ‌نمایی می‌شود. سانتاگ در طول این رمان تجربی، از تکنیک‌های گوناگون و بدیع نویسندگی بهره می‌گیرد و با بازی با روایت و زاویه‌دید،‌ با کم ‌و زیاد کردن حساب‌شده‌ی طول جملات، با تکیه‌بر ذهنی‌گرایی افزون و نه‌چندان قابل اعتماد دیدی، مرز رویا و واقعیت را در‌هم می‌آمیزد و اثری به‌غایت تجربی و مدرن خلق می‌کند. سانتاگ حتی اشاره کرده است که لوئیس بونوئل، فیلم‌ساز سوررئالیست اسپانیایی، علاقه داشته اقتباس سینمایی «کیت مرگ» را بسازد.
«کیت مرگ» رمانی مدرن در سنت کافکایی و کوندرایی است، اما به‌هیچ‌وجه به آن محدود نمی‌ماند. تجربه‌گری‌هایی که در زمینه‌ی فرم و محتوا می‌کند، آن دو را چنان در‌هم می‌تند که جدایی‌ناپذیر می‌نمایند. «کیت مرگ» خواننده را از گریبان می‌گیرد و به جهان خود فرو می‌غلتاند و او را گام‌به‌گام به ژرفای رنج و اندوه وجودی دیدی رهنمون می‌کند؛ تجربه‌ای که مدت‌ها از یادها فراموش نمی‌شود.

کتاب کیت مرگ

سوزان سونتاگ
سوزان سانتاگ با نام اصلی سوزان رزنبلت، زاده ی 16 ژانویه 1933 و درگذشته ی 28 دسامبر 2004، نویسنده، نظریه پرداز ادبی و فعال سیاسی آمریکایی بود.سونتاگ در شهر نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه برکلی شروع کرد ولی پس از مدتی به دانشگاه شیکاگو رفت. سونتاگ در دانشگاه های برکلی و شیکاگو در رشته های فلسفه و ادبیات و همچنین رمان نویسی ادامه ی تحصیل داد.او در سال 1950 و تنها زمانی که هفده سال داشت با فیلیپ ریف (معلم و نظریه پرداز اجتماعی) ملاقات و ده روز بعد با او ازدواج کرد. این...