کتاب افق غرب چین

China's Western Horizon: Beijing and the New Geopolitics of Eurasia
پکن و ژئوپلیتیک جدید اوراسیا
کد کتاب : 126661
مترجم : ابراهیم آقامحمدی
شابک : 978-6222902636
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 472
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب افق غرب چین اثر دانیل اس مارکی

در دهه‌های گذشته، رقابت چین و آمریکا تبدیل به پارادیمی از روابط بین‌الملل و نفوذ راهبردی، پویایی سیاسی و اقتصادی در منطقه اوراسیا شده است. دنیل مارکی استاد دانشگاه جان هاپکینز نویسنده این کتاب به دنبال مطرح کردن این مساله و نفوذ چین در اوراسیا به طور گسترده است. وی با بررسی آرمان‌های سیاست خارجی چین و اهمیت اقتصادی و سیاسی در حال رشد آن، به دنبال نشان دادن این مساله است که چگونه این کشور تبدیل به یک بازیگر کلیدی در منطقه اوراسیا شده است و منافع آمریکا را در منطقه به چالش می‌کشد.
دغدغه اصلی کتاب این است که چگونه سیاست‌های چینی در جنوب آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین نویسنده بخش اعظمی از کتاب را به سیاست‌های چین در قبال بازیگران منطقه‌ای همچون هند، پاکستان، قزاقستان، عربستان سعودی و ایران با تاکید ویژه بر رقابت‌های هندی- پاکستانی، ایرانی- سعودی و چینی- آمریکایی اختصاص داده است.
این کتاب به طور ضمنی بحث می‌کند که برای درک فعالیت‌های فرامرزی چین، بسیار اهمیت دارد که فاکتورهای ژئوپلتیکی و شرایط داخلی کشورهای شریک چین را مدنظر قرار دهیم.

کتاب افق غرب چین

دانیل اس مارکی
دانیل اس. مارکی، استاد پژوهشی ارشد در دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته دانشگاه جان هاپکینز (SAIS) و مدیر دانشگاهی برنامه سیاست جهانی SAIS است. از سال 2007 تا 2015، او عضو ارشد کشورهای هند، پاکستان و آسیای جنوبی در شورای روابط خارجی بود. زمانی که در آنجا بود، کتابی درباره آینده روابط ایالات متحده و پاکستان نوشت، به نام خروج از پاکستان ممنوع است. از سال 2003 تا 2007، دکتر مارکی پورتفولیوی جنوب آسیا را در ستاد برنامه ریزی سیاست وزیر در وزارت امور خارجه ایالات متحده داشت.