کتاب جسارت رانندگی

Daring to Drive: A Saudi Woman's Awakening
زن جوان سعودی که مقابل پادشاهی مردان ایستاد
کد کتاب : 12675
مترجم :
شابک : 978-964-191-619-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 341
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش در آمریکا

نامزد بهترین خودزندگی نامه گودریدز

معرفی کتاب جسارت رانندگی اثر منال شریف

کتاب جسارت رانندگی، اثری نوشته ی منال شریف است که نخستین بار در سال 2017 منتشر شد. منال شریف در مکه به دنیا آمد. او در نوجوانی، اعتقادات مذهبی سفت و سختی داشت و یک بار، نوارهای کاست برادرش را در اجاق انداخت چون موسیقی را حرام می دانست. منال اما با ورود به دهه ی دوم زندگی، مهندس امنیت کامپیوتر شد و از معدود زنانی بود که در محل کار حضور داشتند. پس از مدتی، به خاطر این که منال با همکاران مرد خود گفت و گو می کرد، به او برچسب فاحشگی زدند، برادر نوجوانش در سفرهای کاری با او می آمد تا مراقبش باشد، و با این که منال ماشین داشت، اما راندن خودرو توسط یک زن در خیابان های شهر قدغن بود. کتاب جسارت رانندگی، شرح حالی عمیقا شخصی از یک فعال اجتماعی تصادفی، و داستان تأثیرگذار زن جوان مسلمانی است که در برابر پادشاهی مردان ایستاد—و به پیروزی رسید.

کتاب جسارت رانندگی

منال شریف
منال شریف، زاده ی ۲۵ آپریل ۱۹۷۹، از فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی است که در شروع کمپین رانندگی برای زنان نقش داشت. منال شریف، فارغ التحصیل کارشناسی کامپیوتر از دانشگاه ملک عبدالعزیز و دارای گواهینامه ی حرفه ای سیسکو است.او تا می ۲۰۱۲، به عنوان مشاور امنیت اطلاعات برای شرکت نفتی سعودی «آرامکو»، کار می کرد. شریف همچنین برای روزنامه ی سعودی «الحیات» قلم می زد. او پس از آن کمپین رانندگی، همچنان منتقد فعال دولت عربستان سعودی باقی ماند و در مورد مسائلی همچون زندانی کردن ...
نکوداشت های کتاب جسارت رانندگی
A remarkable celebration of resilience in the face of tyranny, the extraordinary power of education and female solidarity.
نکوداشتی شایان توجه از مقاومت در برابر استبداد، قدرت خارق العاده ی تحصیلات و همبستگی زنان.
Amazon Amazon

A vital, inspiring book.
کتابی حیاتی و الهام بخش.
The Oprah Magazine

A brave, extraordinary, personal story of one woman’s battle for equal rights.
داستانی شجاعانه، خارق العاده و شخصی درباره ی نبرد یک زن برای حقوق برابر.
Associated Press

قسمت هایی از کتاب جسارت رانندگی (لذت متن)
جای زخم هایم، به من می فهمانند از چیزی که آن ها را به وجود آورده، قوی ترم.

این چیزی است که اتفاق می افتد وقتی حکومت، در زندگی شخصی فرد دخالت می کند؛ باعث می شود دو شخصیت ساخته شود. مجبورتان می کند یا دو زندگی جدا از هم داشته باشید و یا وقتی حکومت حواسش نیست، از آنچه به شما تحمیل شده تخطی کنید.

مثل حیواناتی اسیر بودیم که تمایلشان برای جنگیدن را از دست داده بودند. حتی تا آنجا پیش رفتیم که از همان محدودیت هایی دفاع می کردیم که بر ما تحمیل کرده بودند.