کتاب پزشک جنگ

War Doctor: Surgery on the Front Line
جراحی در خط مقدم
کد کتاب : 126760
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6227566659
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب پزشک جنگ اثر دیوید نات

کتاب «پزشک جنگ» اثر دیوید نات به مشاهدات و تجربیات نویسنده به‌عنوان فردی که داوطلبانه به خطرناک‌ترین مناطق جنگی دنیا پا گذاشته می‌پردازد. نات، 25 سال در این مناطق به‌عنوان پزشک حضور داشته و جنگ‌های فراوانی را از سر‌گذرانده است. او خاطرات خود را از سال 1993 و در جریان جنگ بوسنی در این کتاب روایت کرده و همچنین به یادآوری حوادثی در شورش‌های سوریه و حضور در بیمارستان‌های مخفی شرق حلب که در کنترل شورشی‌ها بودند، پرداخته است.
نات با جراحی‌هایش جان‌های زیادی را در جریان جنگ‌های مختلفی نجات داده است و به همین دلیل او را به‌عنوان با‌تجربه‌ترین جراح تروماهای دنیا می‌شناسند. نات در این کتاب از جراحی‌هایی که در جنگ‌های مختلف انجام داده‌ سخن به میان آورده و به تلاش‌هایی که پس از هر جنگ برای بازگشتن به زندگی عادی انجام داده اشاره کرده است، نقطه‌ی اوج قصه‌هایش هم به آخرین سفرهای او به سوریه جنگ‌زده اختصاص دارد.
«پزشک جنگ» ترکیبی است از خاطرات طبابت، مسیر زندگی و داستان‌های واقعی و هیجان‌انگیزی که نگاهی به یادماندنی به زوال آدمی در جنگ دارد. موضوع کتاب شامل خاطرات، خاطرات جنگ، خاطرات امداد بیماران و مجروحان است.
«پزشک جنگ» در 13 عنوان نوشته‌شده که شامل: «کارخانه مهمات‌سازی»، «دو لحظه الهام‌بخش»، «به سارایوو خوش آمدید»، «مدیریت آسیب»، زیر آسمان‌های آفریقا»، «به پرواز درآمدن»، «مدرسه‌ی جراحی تروما»، «بازگشت به سوریه»، «شهر تک‌تیرانداز»، «خط زندگی»، «لبه‌ی تیغ»، «طبیب»، «خودت را معالجه کن» و «فرار از حلب».
او از سال ۲۰۱۵ از‌طریق بنیادی که به همراه همسرش الی تأسیس کرده است، دانش خودش را نیز در اختیار سایر پزشکان می‌گذارد و به آنها این هنر را می‌آموزد که چطور جان آدم‌هایی را که زندگیشان با گلوله و بمب تهدید می‌شود نجات دهند.

کتاب پزشک جنگ

دیوید نات
دیوید نات پزشک و نویسنده انگلیسی متولد سال 1956 می‌باشد.