کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش

Rabbit Dish
نسخهٔ امضا شده
کد کتاب : 126767
تصویرگر : فریناز سلیمانی
شابک : 978-62227430903
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 215
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش اثر فرهاد حسن زاده

کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلوارپوش مجموعه‌ای از ۱۷ قصه است که از زبان خانم خرگوشه تعریف می‌شود. خانم خرگوشه معلم ادبیات مدرسه‌ای در جنگلستون است و قرار است یک روز برای دانش‌آموزانش برنامۀ قصه‌گویی برگزار کند، اما آن روز هرچه‌قدر بچه‌ها منتظر آمدنش می‌مانند، او پیدایش نمی‌شود که نمی‌شود.
ماجرا از این قرار است که شیر پیری که قبلا بر جنگل حکومت می‌کرده و حالا دیگر بازنشسته شده، خانم خرگوشه را شکار کرده و او را با خود به خانه برده تا در یک دیگ سیاه بپزد و نوش جان کند. خانم خرگوشه که حالا اسیر شیر پیر شده، مجبور می شود برای نجات خود برای شیر داستان‌های متعددی تعریف کند. خرگوش قصه‌هایی از حیوانات را برای شیر تعریف می کند. قصه‌هایی با روایتی مدرن از زندگی امروزی حیوان‌هایی که هرکدام شباهت‌هایی به زندگی آدم‌ها دارند. سلطان پیر جنگل با شنیدن قصه‌ها کم‌کم رام و آرام می‌شود. البته گاهی هم خشمگین و بی‌منطق است و این کار خرگوش را دشوار می‌کند.
تمام داستان‌های کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش، در جنگلستون رخ می‌دهند و فرهاد حسن زاده به‌ خوبی توانسته است فضای طنزآلود و بامزه‌ای به آنها بدهد. شباهت این کتاب با داستان شهرزاد در کتاب هزار و یک شب، کاملا مشهود است و حتی در عنوان انتخاب‌شده توسط فرهاد حسن زاده نیز دیده می‌شود.
این نویسنده، در داستان‌های کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش، که می‌توان آن‌ها را داستان‌هایی تمثیلی دانست، مضامینی امروزی را مورد بررسی قرار داده و تأکید بیش‌ از حد افراد بر تکنولوژی‌ها و شبکه‌های اجتماعی را نقد کرده است. از نظر فرهاد حسن زاده، این فناوری‌های جدید، جای ارتباط واقعی بین افراد را گرفته‌اند و باعث شده‌اند افراد در عین نزدیکی به یکدیگر، از حال‌ و روز حقیقی خود بی‌خبر باشند.

کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش

فرهاد حسن زاده
از نویسندگانی است که در تمامی حوزه های ادبی از داستان کودکان، نوجوانان تا رمان برای بزرگسالان دست به نگارش زده است.او نوشتن را از دوران نوجوانی با نگارش نمایشنامه و داستان آغاز کرد.از او تا کنون بیش از ۸۰ اثر چاپ شده است.