کتاب نظریه ی امور غیرجسمانی در رواقی گری

La Theorie Des Incorporels Dans L'ancien Stoicisme
  • 15 % تخفیف
    90,000 | 76,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: حکمت حکمت
    نویسنده:
کد کتاب : 126797
مترجم :
شابک : 978-9642442379
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1907
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه ی امور غیرجسمانی در رواقی گری اثر امیل بریه

ماتریالیسم رواقیون بر این اصل بدیهی متکی است: «هر آنچه وجود دارد جسم است». پس چگونه است که رواقیون، علاوه بر «اجسام»، از اموری «غیرجسمانی» نیز سخن می‌گویند و مصادیق آنها را خلأ، زمان، مکان و امر «بیان‌ناپدیر» به شمار می‌آورند. اما امر «غیرجسمانی» به راستی چیست؟ و اگر تنها «جسم» وجود دارد، آیا باید نتیجه بگیریم که امر غیرجسمانی «وجود» ندارد؟ دراین‌صورت، «نظریۀ امور غیرجسمانی» چه نقشی را در منطق آنها ایفا می‌کند؟ و سرانجام اینکه امر «بیان‌پذیر» چیست و چه جایگاهی در این نظریه دارد؟
امیل بریه در کتاب حاضر می‌کوشد به پرسش‌هایی از این دست پاسخ دهد و نظریۀ رواقیون دربارۀ امور غیرجسمانی را از ابعاد مختلف بررسی کند. این کتاب از زمان انتشار نخست خود در سال ۱۹۰۷ تاکنون، منبعی دست اول برای فهم منطق رواقی و الهام‌بخش متفکران بزرگی از جمله ژیل دلوز بوده است.

کتاب نظریه ی امور غیرجسمانی در رواقی گری

امیل بریه
امیل بریه (Émile Bréhier)‏ (۱۲ آوریل ۱۸۷۶ در بار-لو-دوک- ۳ فوریه ۱۹۵۲ در پاریس) فیلسوف فرانسوی و یکی از تاریخ‌دانان برجسته فلسفه غرب است. او همواره در تلاش بود تا یکی ازجامع‌ترین و مستندترین مجموعه‌های "تاریخ فلسفه" غرب را جمع آوری کند و با استناد به پیشینهٔ اندیشهٔ کهن غرب، تحقیقات خود را بر فلسفهٔ یونانی (به ویژه فلسفه رواقی و نوافلاطونی) متمرکز سازد تا بدین وسیله موضوعات تاریخ‌مدار و سنت فلسفهٔ غرب را بر خاستگاهی تاریخی- انتقادی تبیین کند.مهم‌ترین...