کتاب نقاشی و زندگی سالوادر دالی

Salvador dali
کد کتاب : 12707
مترجم :
شابک : 978-600-152-076-1
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 130
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نقاشی و زندگی سالوادر دالی اثر کتو فون وابرر

سالوادور دومینگو فیلیپه ژاکینتو دالی یک هنرمند سورئالیست اسپانیایی بود که به مهارت فنی ، طراحی دقیق و تصاویر جالب توجه و عجیب در کارش مشهور بود.
در «کتاب نقاشی و زندگی سالوادر دالی» می توانید با این هنرمند عصیانگر بیش از پیش آشنا شوید.
دالی در فیگورس ، کاتالونیا متولد شد و تحصیلات رسمی خود را در هنرهای زیبا در مادرید فرا گرفت. وی از کودکی تحت تأثیر امپرسیونیسم و استادان دوره رنسانس بود که بعد از آن به طور فزاینده ای جذب کوبیسم و جنبش های آوانگارد شد.او در اواخر دهه 1920 به سوررئالیسم نزدیکتر شد و در سال 1929 به گروه سورئالیست پیوست و خیلی زود یکی از برجسته ترین رهبران آن شد. مشهورترین اثر وی با نام "ماندگاری حافظه" در آگوست 1931 به پایان رسید که یکی از مشهورترین نقاشی های سورئالیست است. دالی قبل از عزیمت به ایالات متحده در سال 1940 در طول جنگ داخلی اسپانیا (1936 تا 1939) در فرانسه زندگی می کرد و در آنجا به موفقیت تجاری دست یافت.

کارنامه هنری دالی شامل نقاشی ، هنرهای گرافیکی ، فیلم ، مجسمه سازی ، طراحی و عکاسی بود که در برخی مواقع با همکاری سایر هنرمندان انجام می شد. وی همچنین داستان ، شعر ، زندگی نامه و مقالات متعددی نوشت. مضامین عمده در کار او شامل رویاها ، ناخودآگاه ، اعمال جنسی ، دین و علم می شود. رفتارهای عمومی غیر عادی و غرض ورزانه او اغلب بیشتر از کارهای هنری وی جلب توجه می کرد. حمایت عمومی وی از رژیم فرانکوئیست ، فعالیت های تجاری و کیفیت و اصالت برخی از آثار متاخر او را تحت شعاع قرار داد. زندگی و کار او تأثیر مهمی بر سایر سورئالیست ها ، هنرهای پاپ و هنرمندان معاصر مانند جف کونز و دیمین هرست داشت.

کتاب نقاشی و زندگی سالوادر دالی

کتو فون وابرر
کتوفون وابرر در آلمان به عنوان نویسنده ای مستقل مطرح است .او در سال ۱۹۴۲ در آگسبورگ آلمان از پدرو مادری آلمانی و بولیویایی متولد شد .در مونیخ و مکزیکو معماری خواند و سالها در آمریکا ، مکزیک و اتریش با عنوان نویسنده ، معمار ،روزنامه نگار و مترجم فعالیت کرده و کتابهای بسیاری نوشته است که موضوع تمامی آنها عشق ، زندگی و مرگ است