کتاب کمرهای خم شده

Bending Spines
پروپاگاندای آلمان نازی و جمهوری دموکراتیک آلمان
کد کتاب : 127435
مترجم :
شابک : 978-6227620702
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 349
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب کمرهای خم شده اثر راندال بایتورک

یکی از دلایل اصلی به قدرت رسیدن حزب نازی و حزب جمهوری دموکراتیک در آلمان تبلیغات هدفمند و گستردۀ آنان بود. «کمرهای خم شده» نوشتۀ راندال بایتورک، استاد رشتۀ ارتباطات، تکنیک‌ها و استراتژی‌های متقاعدکننده‌ای را که توسط رژیم‌های توتالیتر آلمان نازی و آلمان شرقی سابق مورد استفاده قرار می‌گرفت، بررسی می‌کند و تحلیل می‌کند که چرا آن‌ها در تبلیغاتشان برای رسیدن به قدرت و تأثیرگذاری بر مردم موفق شدند اما در‌نهایت ورق برگشت و شکست خوردند.
می‌توان گفت که این کتاب بر این فرض استوار است که ناظران و خوانندگان معمولا هنگام تفسیر تبلیغات آلمان نازی و جمهوری دموکراتیک آلمان دو اشتباه جدی مرتکب می‌شوند؛ اولا آن‌ها فرض می‌کنند که تبلیغات این دو حزب عمدتا به این دلیل تأثیرگذار بوده است که توسط یک دولت نظامی حمایت می‌شدند، به این معنا که مردم هیتلر و هونکر را تشویق و حمایت می‌کردند چراکه از عواقب انجام ندادن آن می‌ترسیدند. دومین پیش‌فرض اشتباه این است که تبلیغات واقعا در متقاعد کردن بیشتر شهروندان آلمان موفق بوده و تفکرات این دو حزب در‌واقع تفکرات عمدۀ مردم آلمان بوده است. ادعای اصلی این کتاب از این قرار است که این فرضیات نادرست هستند و تبلیغات و پروپاگاندای این دو حزب ظریف‌تر و پیچیده‌تر از آن چیزی است که غالبا تصور می‌شود.
راندال بایتورک کتابش را با مروری بر پیشینۀ تاریخی و نظری تبلیغات و توضیح اصطلاحات و مفاهیم کلیدی مورد استفاده در کتاب، آغاز می‌کند. او سپس جوانب مختلف تبلیغات اعم از ایدئولوژی، مذهب، زبان، رسانه، خشونت و طنز را بررسی می‌کند و در‌نهایت پیامدهای اخلاقی تبلیغات را مورد بحث قرار داده و نقاط قوت و ضعف نظریه‌های اخلاقی سنتی را در رابطه با تبلیغات آلمان نازی و جمهوری دموکراتیک آلمان ارزیابی می‌کند.
یکی از نکات جالب در این کتاب استفاده از نمونه‌ها و تصاویر مختلفی از تبلیغات آلمان نازی و جمهوری دموکراتیک آلمان مانند پوستر، فیلم، سخنرانی، کاریکاتور، روزنامه و مجلات است. همچین راندال بایتورک در نوشتار کتابش از منابع بسیاری بهره گرفته است که در نتیجه آن «کمرهای خم شده» تبدیل به یک مطالعه جامع و بدیع در مورد تبلیغات آلمان نازی و جمهوری دموکراتیک آلمان گردیده است و همچنین اهمیت معاصر آن، یعنی کمک به بحث و مناظره در مورد مسائل اخلاقی و چالش‌های تبلیغاتی در دنیای مدرن، حفظ شده است.

کتاب کمرهای خم شده

راندال بایتورک
راندال بایتورک(Randall L. Bytwerk) استاد ارتباطات در کالج Calvin، Grand Rapids، میشیگان است. کتاب او جولیوس استرایچر جایزه سالگرد طلایی انجمن ملی ارتباطات را دریافت کرد.