کتاب الفبای مدیریت عمر

The alphabet of life management
کد کتاب : 127439
شابک : 978-6008913979
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 356
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب الفبای مدیریت عمر اثر احمد روستا

کتاب «الفبای مدیریت عمر» اثر احمد روستا، رویکردی نوین و هدفمند به مدیریت زندگی فردی ارائه می‌دهد. این کتاب به مخاطبان خود می‌آموزد که چگونه از زمان به عنوان یک منبع ارزشمند و منحصربه‌فرد بهره‌وری کنند تا از تنش‌ها، رنجش‌ها، خستگی‌ها و سایر تجربیات منفی که ممکن است در طول زندگی به وجود آیند، جلوگیری کنند یا آن‌ها را به حداقل برسانند. نویسنده تأکید می‌کند که مدیریت عمر فقط به طول عمر اشاره ندارد بلکه به کیفیت، آثار و بالندگی عمر نیز توجه دارد.
کتاب سه اصل بنیادین در مدیریت عمر مطرح می‌کند:

1. هیچ‌چیز ثابت نیست: عمر نماد تغییر و تحول دائمی است. برای مواجهه با این تغییرات دائمی، استفاده از مهارت‌ها و راهکارهای مدیریت تحول اجتناب‌ناپذیر است.

2. هیچ‌کس کامل نیست: انسان همواره در پی کمال است ولی هرگز به کمال مطلق نمی‌رسد. این اصل، ضرورت توجه به رشد مداوم و پیشرفت را مطرح می‌کند و نیاز به بهبود مستمر و مدیریت تعالی و سرآمدی را گوشزد می‌کند.

3. همه‌چیز نسبی و وابسته به چیزهای دیگر است: موفقیت و شکست، نسبی و وابسته به عوامل متعددی است. این اصل بر ضرورت شناخت و استفاده از نظریه سیستم‌ها و مدیریت سیستمی تأکید دارد.

کتاب بر این باور است که درک و مدیریت این سه اصل می‌تواند به مدیریت بهتر عمر منجر شود و نهایتا به کسب عزت، موفقیت و رضایت منجر می‌گردد. «الفبای مدیریت عمر» با بهره‌گیری از علوم و فنون گوناگون از جمله مدیریت رفتاری، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، ارتباطات و اقتصاد، به خوانندگان کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر و بهره‌وری بیشتری از زمان و منابع خود، یک زندگی پرمعناتر و موفق‌تر را تجربه کنند. این کتاب برای کسانی که به دنبال رشد و توسعه شخصی هستند و می‌خواهند در مسیر زندگی خود بهترین استفاده را از زمان ببرند، منبع ارزشمندی است.

کتاب الفبای مدیریت عمر

احمد روستا
دکتر احمد روستا ملقب به پدر بازاریابی نوین در ایران در سال ۱۳۲۷ و در شهر یزد دیده به جهان گشود. ایشان مدرک دکترای مدیریت خود را از دانشگاه برادفورد انگلستان در سال ۱۹۷۹ میلادی اخذ نمود و در حال حاضر عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی؛ دانشکده مدیریت و حسابداری می باشد. دکتر روستا دارای ۴۰ سال سابقه تدریس، تحقیق و مشاوره در امور مدیریت، بازاریابی، صادرات، تبلیغات و مدیریت استراتژیک و دارای مقالات و کتاب های تالیفی متعددی است.