کتاب موسیقی ژاپن

Music in Japan
تجربه ی موسیقی، بازنمود فرهنگ
کد کتاب : 127467
مترجم :
شابک : 978-6229286289
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب موسیقی ژاپن اثر بانی سی وید

موسیقی ژاپن مدرن، کشوری که در آن موسیقی سنتی، غربی، و مردم‌پسند در کنار یکدیگر رشد و رونق می‌یابند، در کتاب موسیقی ژاپن به روشنی معرفی می‌شود. نویسنده، بانی سی. وید، با تکیه بر بیش از چهل سال تجربه، در سرتاسر کتاب و در قطعات منتخب سی‌دی بر سه موضوع تمرکز می‌کند. او مطالب را با کندوکاو در چگونگی تاثیر عمیق تعامل با حوزه‌های فرهنگی، هم در غرب (اروپا و آمریکا) و هم در آسیا (قاره و جزایر)، بر موسیقی در ژاپن آغاز می‌کند. وی در ادامه به تبیین این مسئله می‌پردازد که صنعت پررونق موسیقی مردم‌پسند ژاپن به چه نحو شکلی نوین از یک جنبه‌ی مهم از فرهنگ موسیقایی این کشور به لحاظ تاریخی، یا همان روند تدریجی عمومی‌سازی، نیز محسوب می‌شود. طی این روند، موسیقی یک محل یا گروه سرانجام در اختیار طیف گسترده‌تری از افراد قرار می‌گیرد. خانم وید سپس به سراغ بررسی بینامتنیت در موسیقی ژاپنی می‌رود: اینکه مضامین آشنا، اصوات موسیقایی، و ساختارها با گذر زمان به چه ترتیب در سنت‌های گوناگون هنرهای نمایشی ژاپنی تداوم و تغییر یافته‌اند.
روایت‌های عینی از اجراها و مصاحبه با هنرمندان مهم و کلیدی، در کنار نمونه‌ها و تصاویر واضح، بر غنای کتاب موسیقی ژاپن می‌افزایند. متن کتاب به همراه یک سی‌دی هشتاد دقیقه‌ای از نمونه‌های موسیقی، حاوی تمرین‌های شنیداری و عملی متعددی است که دانشجویان را به شکلی فعال با موسیقی درگیر می‌کند.

کتاب موسیقی ژاپن

بانی سی وید
بانی سی وید (متولد: 29 مارس 1941) استاد موسیقی، رئیس گروه دانشکده در مطالعات آسیایی، و دارنده کرسی ممتاز ریچارد و رودا گلدمن در مطالعات بین رشته‌ای در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است. او به عنوان رئیس انجمن Ethnomusicology خدمت کرده است.