کتاب مغز ما

Your Brain: The Missing Manual
چگونه از مغز خود بهتر استفاده کنیم
کد کتاب : 20741
مترجم :
شابک : 978-6001051388
قطع : پالتویی
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

دنیای شگفت انگیز مغز
Your Brain: The Missing Manual
آنچه باید درباره مغز خود بدانید
کد کتاب : 12753
مترجم :
شابک : 9789644427824
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دنیای شگفت انگیز مغز اثر ماتیو مک دونالد

این کتاب درباره توده مرطوب و درهم تنیده ای از بافت سلولی است که مغز نامیده می شود. این کتاب به ما می گوید که چرا مغز عهده دار همه چیز است: از عشق واقعی گرفته تا بیرون کشیدن شما از تخت خواب در صبحگاه.

فرق اساسی این کتاب با کتاب های دیگری که درباره مغز نوشته شده اند این است که این کتاب فقط از منظر زیست شناسی به مغز ما نپرداخته. درست است که باید بدانیم مغز ما چطور کار می کند اما اولویت اول کتاب این است که چطور می توانیم از مغز این مهم ترین دارایی ما استفاده کنیم. و البته طبیعی است که باید یاد بگیریم چطور در حفظ و نگه داری آن کوشا باشیم.
اصول این کتاب بر علم اعصاب یا عصب پژوهی امروزی قرار گرفته است. این کتاب در فصل یکم نگاهی گذرا به ساخت و کار مغز دارد. در فصل دوم با رژیم غذایی که مناسب مغز باشد آشنا خواهیم شد. فصل سوم درباره خواب است. در فصل چهارم با ادراک بیشتر آشنا می شویم و با شیطنت های مغز برای گمراه کردن ما روبرو می شویم. فصل پنجم در مورد حافظه و قدرت اسرارآمیز مغز است. فصل ششم قصد دارد ما را با دنیای داغ احساسات آشنا کند و ببینیم چطور لذت می بریم یا می ترسیم. فصل هفتم در مورد خرد است و نحوه استدلال هایمان و قضاوت های گاه شتابزده مان را بررسی می کنیم. فصل هشتم می خواهد به ما بیاموزد اصلا شخصیت ما را چه چیزی می سازد. فصل نهم به بررسی رابطه هورمون ها بر مغز زن و مرد می پردازد و می خواهد ببینید اصلا آیا این مواد شیمیایی می توانند با نمی توانند تفاوت های بین دو جنس را توجیه کنند. و اصلا چه می شود که در مغز عشاق آتش بازی می شود.
و اما فصل آخر در مورد تاریخ مغز خود ماست. روند شکل گیری مغز از دوران جنینی و در رحم تا پایان. این فصل می کوشد با بررسی روند رشد مغز علت دمدمی بودن نوجوانان را شناسایی کند.

کتاب دنیای شگفت انگیز مغز

دسته بندی های کتاب دنیای شگفت انگیز مغز