کتاب عطش

The Thirst
کتاب یازدهم از مجموعه ی «هری هول»
کد کتاب : 12775
مترجم :
شابک : 9786008299790
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 686
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

یو نسبو از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب عطش اثر یو نسبو

کتاب عطش، رمانی نوشته ی یو نسبو است که اولین بار در سال 2017 منتشر شد. قربانی قتل، زنی است که خود را معتاد به شبکه ی اجتماعی «تیندر» می دانست. و تنها سرنخ قابل اتکا—بخش هایی از زنگار و رنگ در زخم هایش—بیش از آن که کمک کننده باشند، بر سردرگمی گروه تحقیقات می افزایند. دو روز بعد، قتل دوم از راه می رسد: زنی با همان سن و سال، کاربر «تیندر»، که در صحنه ای مشابه با قتل قبلی، کشته شده است. رئیس پلیس می داند که تنها یک نفر از پس این پرونده برمی آید. اما هری هول دیگر با نیروی پلیس همکاری نمی کند. او به زن مورد علاقه اش، و خودش، قول داده که هیچ وقت بازنگردد. اما پس از مدتی، هری علیرغم قول هایش، علیرغم خطرات بی پایان، به سراغ قاتلی می رود که قبلا یک بار از دستش گریخته بود.

کتاب عطش

یو نسبو
یو نسبو، زاده ی ۲۹ مارس سال ۱۹۶۰، نویسنده ی سرشناس داستان های جنایی و موسیقی دانی نروژی است. تا سپتامبر سال ۲۰۰۸، بیش از یک و نیم میلیون نسخه از رمان های او در نروژ به فروش رفت و آثارش به بیش از چهل زبان ترجمه شده است. مجموعه رمان های جنایی «هری هول»، اثر یو نسبو، درباره ی مردی است که همیشه در حال مواجهه با ترس هایش است. رمان های متعددی از این مجموعه، جزو آثار پرفروش در جهان بوده اند.
نکوداشت های کتاب عطش
Fast moving... stunning.
سریع... خیره کننده.
The Times

Brilliant... Nesbø shows his true mastery.
درخشان... نسبو، تبحر حقیقی خود را نشان می دهد.
Arizona Republic

It will keep readers awake deep into the night.
این اثر، مخاطبین را شب بیدار نگه خواهد داشت.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب عطش (لذت متن)
هری گفت: «از مردم خوشم می آید، فقط در کنارشان بودن را دوست ندارم. به خصوص وقتی تعداد زیادی از آن ها یکجا حضور داشته باشند.»

دلیل پنهانی همه ی قتل ها، حسادت نیست بلکه حسرت ها و بلندپروازی های سرکوب شده ی یک انسان است. به عبارت دیگر، «یاگو». «اتللو» فقط یک عروسک خیمه شب بازی است.

ما به عنوان انسان، به چیزهایی که نمی توانیم از آن ها اجتناب کنیم، علاقه ای نداریم. مرگ، به عنوان نمونه.