کتاب زائر شرق

Za'ir sharq
م‍ج‍م‍وع‍ه م‍ق‍الات ه‍م‍ای‍ش ب‍زرگ‍داش‍ت ی‍ک‍ص‍دوم‍ی‍ن س‍ال ت‍ول‍ده‍ان‍ری ک‍رب‍ن
کد کتاب : 127811
مترجم :
شابک : 978-9648036176
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1385
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زائر شرق اثر هانری کربن

زائر شرق عنوانی است که بر مجموعه منتخب مقالات این همایش نهاده شده است. این تعبیر، برخاسته از تصوّری بود که هانری کربن از خود داشت. "زائر شرق" به راستی که برازنده کربن بود. او می‌گفت "غربت غرب" معنوی را چشیده و به زیارت شرق معنوی آمده است.
برخی از مقالات این کتاب عبارتست از:
سیری در آراء هانری کربن، مشرقیان جهان، ارتباط تشیع، تصوف و ایران نزد هانری کربن، کربن و اهمیت فلسفه اسلامی در جهان کنونی، فلسفه‌های ایرانی- اسلامی از نظرگاه هانری کربن، مبانی فلسفه تطبیقی از دیدگاه هانری کربن، هانری کربن: فیلسوف سیاسی؟، حکمت گمشده مغانی، معرفی دیدگاه و آثار هانری کربن در زمینة کیمیای دوره اسلامی، نقد ادبی- هنری نزد هانری کربن، هانری کربن و سید حیدر آملی، هانری کربن و روش او، در ضیافت عالم معنوی.

کتاب زائر شرق

هانری کربن
هانری کوربَن (یا با تلفظ فرانسوی آنری کُربَن) (به فرانسوی: Henry Corbin) (زادهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ - درگذشتهٔ ژوئیهٔ ۱۹۷۸) فیلسوف، ایران‌شناس، اسلام‌شناس، و شیعه‌شناس فرانسوی بوده‌است. او بخشی از عمر خود را در ایران و خاورمیانه سپری کرد.هانری کربن در ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ در پاریس به دنیا آمد. پدرش هانری آرتور کربن، یک مدیر تجاری، و مادرش اوژن فورنیه کربن بودند. آموزش‌های مذهبی کاتولیک را در کودکی آموخت و در مدرسه علوم مسیحی به نهضت پروتستان علاقه‌مند شد. وی در سال ۱۹۲۲ از مد...