کتاب زیرورو شدن برند

Brand Flip
چرا امروز مشتری ها شرکت ها را می گردانند، و چطور می شود از این موضوع بهره برد
کد کتاب : 128127
مترجم :

شابک : ‏‫‭978-6229376522 ‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زیرورو شدن برند اثر مارتی نیومایر

کتاب «زیر‌و‌رو شدن برند»، کتابی مختصر و مفید نوشتۀ مارتی نیومایر است که در سال 2015 منتشر شد. وی این کتاب را به‌عنوان راهنمای بازاریاب‌ها و مدیران کسب‌و‌کارها در مورد چگونگی انطباق با واقعیت‌های جدید برندسازی مشتری‌محور نوشته است؛ در جهان امروزین که مشتریان دیگر برندها را نمی‌خرند، بلکه به آن‌ها می‌پیوندند. به‌طور کلی این کتاب، توضیح می‌دهد که چگونه با ظهور ارتباطات دیجیتال و اینترنتی و همه‌گیر شدن رسانه‌های اجتماعی، قدرت از شرکت‌ها به مشتریان منتقل شده است و چگونه برندها برای بقا و رشد در قرن بیست‌‌ویکم باید روان‌تر و معنادارتر باشند و اساسا شیوۀ جدیدی را در پیش بگیرند.
کتاب «زیر‌و‌رو شدن برند» به سه بخش تقسیم شده است: بخش اول ده واقعیت جدید برندسازی مانند اهمیت معنا، هویت و تعلق و نقش تکنولوژی و سیال بودن را شرح می‌دهد؛ بخش دوم ماتریس تعهد برند را به‌عنوان ابزاری برای ارزیابی و بهبود رابطه بین یک برند و مشتریانش، ارائه می‌کند که بر‌اساس چهار بعد توضیح داده می‌شود: تمایزها و تفاوت‌ها، ارتباطات، احترام و دانش؛ بخش سوم کتاب، به‌دنبال ارائۀ ابزاری برای اندازه‌گیری و افزایش وفاداری از مشتریان و همچنین حمایت از آن‌ها است که بر‌اساس پنج سطح رضایت، لذت، مشارکت، توانمندسازی و مالکیت را مورد شرح قرار می‌گیرد.
از نکات قوت این کتاب این است که مارتی نیومایر آن را متناسب با تحولات شکل‌گرفته در قرن بیست‌و‌یکم نوشته است. وی در این کتاب، شیوه‌های مرسوم و سنتی بازاریابی و مدیریت کسب‌و‌کار را به چالش کشیده و نقد می‌کند و از طرف دیگر، به ارائۀ تحلیلی جدید از بازارهای امروزین می‌پردازد و مطابق با آن تحلیل راهکارهای کاربردی برای مدیران کسب‌و‌کارها ارائه می‌کند. همچنین وی از زیاده‌گویی و خسته کردن خواننده اجتناب کرده است و کتابی کوتاه اما بسیار مفید و کاربردی را به رشتۀ تحریر در‌آورده است. به گفتۀ خود نویسنده، کتاب حاضر «به شما نشان می‌دهد که چگونه به راحتی، با قدرت و لطافت به سوی آینده‌ای مصرف‌کننده جهش کنید».

کتاب زیرورو شدن برند

مارتی نیومایر
مارتی نیومایر (Marty Neumeier) نویسنده و سخنران آمریکایی است که در مورد نام تجاری، طراحی، نوآوری و خلاقیت می نویسد. او در حال حاضر مدیر مدیرعامل برندینگ برای Liquid Agency، یک آژانس تجاری در سن خوزه، کالیفرنیا است.نویمایر از سال 1967 تا 1969 در کالج طراحی مرکز هنر شرکت کرد. به مدت 15 سال در تبلیغات و طراحی مارک به عنوان طراح ارتباطات و نویسنده در کالیفرنیای جنوبی کار کرد. در سال 1984 به سیلیکون ولی رفت تا با مشتریانی مانند Adobe ، Apple ، Hewlett-Packard ، Microsoft و Symantec کار کند. در سال...