کتاب آدمهای یک نویسنده

A Writer's People
Ways of Looking and Feeling
کد کتاب : 1283
مترجم :
شابک : 978-964-363-814-6
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 206
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

وی. اس. نیپال برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال ۲۰۰۱

معرفی کتاب آدمهای یک نویسنده اثر وی اس نیپال

کتاب آدم های یک نویسنده، اثری نوشته ی وی. اس. نیپال است که نخستین بار در سال 2007 به انتشار رسید. برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات، وی. اس. نیپال، در این خودزندگی نامه ی جذاب به نویسندگانی می پردازد که اولین تأثیرات را بر او گذاشتند: دِرِک والکات، گوستاو فلوبر و البته پدر خودش. او همچنین از نخستین مواجهه اش با فرهنگ ادبی سخن می گوید و راه ها و روش هایی را تشریح می کند که نویسندگان هندی از طریق آن ها، زندگی خود و مردم کشورشان را به تصویر می کشند. علاوه بر این، نیپال با نثری جذاب و آشنا، زندگی خودش را نیز از نظر می گذراند: سال های ابتدایی زندگی اش در ترینیداد، بخش های نامعلوم در گذشته ی خانواده اش و واکنش های دائماً در حال تغییر و تکامل او به پیچیدگی های روزافزون هند که اولین بار در سی سالگی با آن رو به رو شد.

کتاب آدمهای یک نویسنده

وی اس نیپال
سر ویدیادار سوراژپراساد نیپال، زاده ی 17 آگوست 1932، نویسنده ی انگلیسی برنده ی جایزه ی نوبل است که در ترینیداد به دنیا آمده است.او دومین فرزند خانواده است و به گفته ی خودش، علاقه ی پدر به نویسندگان و حرفه ی نویسندگی، باعث ایجاد اولین علاقه ها و انگیزه ها برای نویسنده شدن در او بوده است. نیپال که در تحصیل بسیار موفق بود، از طرف دولت ترینیداد، بورس تحصیلی شد تا به انتخاب خودش در یکی از مراکز آموزش عالی در بریتانیا به آموختن دانش ادامه دهد. او دانشگاه آکسفورد را برگزید و در آن جا بود که اولین تل...
نکوداشت های کتاب آدمهای یک نویسنده
A meditation on art and life.
تأملی بر هنر و زندگی.
New York Review of Books New York Review of Books

An exploration of the ways we think, see and feel.
کاوشی در شیوه های فکر، بینش و احساس ما.
Goodreads

An eloquent, candid, wide-ranging narrative.
روایتی شیوا، صادقانه و متنوع.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب آدمهای یک نویسنده (لذت متن)
دانشگاه های آمریکایی، والکات را از این وضعیت نجات دادند؛ و جایگاه او از آن پسبه شکلی متناقض، مانند مردی نبود که استعدادش به خاطر محیط استعماری، شکوفا نشده باقی بماند. او به مردی تبدیل شد که زیبایی را در پوچی و خلائی یافت که سایر نویسندگان از آن فراری بودند.