کتاب خط بنایی

Masonry
  • 45,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: نشر نظر نشر نظر
    نویسنده: زینب شهیدی
کد کتاب : 12830
شابک : 978-600-152-043-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خط بنایی اثر زینب شهیدی

زینب شهیدی مارنانی متولد 1361 دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری از دانشگاه آزاد تهران مرکز و مدرک کارشناسی ارشد مجسمه سازی از دانشگاه تهران می باشد. وی در کتاب خط بنایی سعی بر این داشته که بتواند شیوه صحیح نوشتن و خواندن این خط را بیان کند. خط بنایی در قرن پنجم وارد ایران شد. این خط در تزیین مساجد و عمارت ها استفاده شده بنابراین نمونه های این خط را می توان در برخی از مساجد مشاهده کرد. با شناخت بهتر در مورد این خط می توان به فهم دقیق تر کتیبه ها و آثاری که از قرن ها قبل به جای مانده رسید.

این کتاب در ابتدا به صورت مقاله در مجله دبیره به چاپ رسید و سپس با تکمیل پژوهش ها و با کمک انتشارات نظر تحت عنوان «خط بنایی- پردازش و گشایش رمز» در 150 صفحه راهی بازار شد.

کتاب خط بنایی

قسمت هایی از کتاب خط بنایی (لذت متن)
مجموعه کتابهای دبیره مصداق مشخصی است از آنچه به نظر بنیادی تر و عمیق تر می آید. یعنی پیشنهاد مطالعۀ جدی از دو جهت؛ اول مطالعۀ دقیق و هم افق با طراحان غربی از رویدادها و جریان های طراحی در جهان معاصر و دوم بازگشت به گنجینه های هنری و تصویری فرهنگ ایرانی و تحلیلشان به منظور درک عمیق آنها و یافتن شیوه های به کارگیری دوباره آنها در شرایط امروزی.