کتاب زخم و زیتون(جلد اول)

The Wound and The Olive
کد کتاب : 128358
شابک : 978-6227967340
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

زخم و زیتون (جلد دوم)
The Wound and The Olive
کد کتاب : 128360
شابک : 978-6227967395
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زخم و زیتون(جلد اول) اثر عباس خامه یار

کتاب دو جلدی زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران شرح روزنوشته‌ها و روایت‌های دسته اولی است که نویسنده ثبت و ضبط کرده و تلاش داشته تا مشاهدات و تجربیات خود از حدود چهار دهه هم‌زیستی و رابطه مستقیم با اندیشمندان، شعرا، نویسندگان، پژوهشگران و شخصیت‌های دینی و سیاسی دنیای عرب و حوزه تمدنی ایران را با بیانی صریح و شیوا روایت کند.
جلد دوم کتاب زخم و زیتون در دو فصل با عناوین «یادگاران» و «روزگاران» به رشته تحریر درآمده است. در فصل نخست به زندگی، آثار و روایت‌هایی از دیدارها و گفت‌وگوهای نویسنده با اندیشمندان و نویسندگانی چون آنتوان بارا، ژورف الهاشم و لوئیس صلیبا اشاره و نیز از فرهیختگانی چون علامه فضل‌الله، جرج جرداق، بی‌آزار شیرازی و بوهاشم الکاظمی یاد شده است. در فصل دوم جلد دوم کتاب زخم و زیتون نیز روایت‌هایی از نمایشگاه کتاب بیروت، سرزمین مدارا، دیدارهای عیدانه و نخستین شب آزادی خرمشهر در موزه جنگ مسکو به رشته تحریر درآمده است.
در بخشی از مقدمه دکتر علی‌اکبر صالحی بر جلد دوم کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران، آمده است: «کتاب اخیر آقای دکتر خامه‌یار یعنی زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران کتابی با محتوای عمیق و همراه با عواطف و احساسات انسانی است که در آن به زیبایی به فراز و فرود زندگی از حیث سختی‌ها و نیز کامیابی‌ها اشاره شده است. خواننده با مطالعه این کتاب می‌آموزد که زندگی یک حقیقت جریان‌دار است که به فرمایش حضرت علی (ع) انسان باید به گونه‌ای زندگی کند که گویی ابدی است و باید به گونه‌ای خود را برای ترک دنیا آماده کند که گویی فردا تارک آن است».

کتاب زخم و زیتون(جلد اول)

عباس خامه یار
عباس خامه‌یار(متولد ۱۳۴۰) رایزن پیشین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب می باشد.