کتاب باد زرد : وینسنت ونگوگ

The Yellow Wind: Vincent Van Gogh
کد کتاب : 128445
شابک : 978-6007446751
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب باد زرد : وینسنت ونگوگ اثر علیرضا کوشک جلالی

باد زرد مملو از استعاره است. اما آبشخور اصلی نمایش، استعاره‌ای است از دنیا: زنی سیاه‌پوش که وینسنت قصد کشیدنش را دارد. اما تنها با درک دنیا، وینسنت توانایی کشیدنش را می‌یابد.
مودلیانی، نقاش ایتالیایی، زنان تابلوهایش، بدون چشم بودند: “وقتی روح‌ات را شناختم چشمان‌ات را نقاشی می‌کنم.” وینسنت در طول نمایش در پی شناخت روح این زن … روح این مدل است. مدلی که باید به درستی لمس و حسش کرد؛ و این راه پر مخاطره‌ای است. با کنار گذاشتن هر تکه لباس، گوشه‌ای از چهره زیبا و خشن دنیا، چهره نشان می‌دهد تا زخم‌ها یکی پس از دیگری بر پیکر هنرمند وارد ‌شود: شکست عشقی، بی‌پولی، ناامیدی از روحانیون کلیسا، مبارزه نابرابر با دیگر نقاشان، گم کردن خود و خدا، تنهایی، عدم موفقیت در فروش تابلوهایش… . دنیا آینه‌ای است که در آن به وضوح تمام شکست‌هایش را می‌بیند. آرتو به درستی می‌گوید: “ما پیوسته از ترس نعره کشیدیم، ترس از: گرسنگی، احتیاج، تنفر، خیانت چندش‌آور. این شرایط ما را مسموم کرد، جادو کرد تا تنها راه، خودکشی باشد، ما همه به دست جامعه خودکشی کردیم.”

کتاب باد زرد : وینسنت ونگوگ

علیرضا کوشک جلالی
علیرضا کوشک جلالی (زادهٔ ۱ فروردین سال ۱۳۳۷ در تهران) نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر است. وی عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران است و از سال ۱۹۸۶ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است. در سال ۱۳۹۳ از طرف وزارت ارشاد، مدرک درجه یک هنری را دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۴، گروه تئاتری «علی جلالی آنسامبل» را در شهر کلن پایه‌گذاری کرد و هم‌اکنون مسئول هنری این گروه است. چهار نمایشنامه از او در انتشارات تئاتر مونیخ آلمان به چاپ رسیده‌است. "انت...
دسته بندی های کتاب باد زرد : وینسنت ونگوگ