کتاب باغ همسایه

The gardem next door
کد کتاب : 12870
مترجم :
شابک : 978-9644163180
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 302
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب باغ همسایه اثر خوسه دونوسو

این رمان در ارتباط با کودتا ژنرال پینوشه بر علیه سالوادور آلنده رییس جمهور شیلی تا سال 1980 است. این کودتا که به کمک سازمان سیا و ارتش شیلی صورت گرفت یکی از تاریک ترین نقاط در تقرن بیستم است. موج خشونت ها، اعدام ها، شکنجه ها و ... به حدی زیاد بود که در تمام جهان پیچید.

خولیو مندس و همسرش گلوریا از جمله مردمانی هستند که در نتیجه این کودتا مجبور به ترک وطن شدند و به اسپانیا نقل مکان کردند. خولیو در آرزوی نویسنده شدن است او می خواهد خاطرات خود از این اتفاق شوم را مکتوب کند و به آرزویش جامه عمل بپوشاند اما مشکلات پناهندگی، وضع مادرش و برخی اتفاقات دیگر مانع از این می شود که او در راهش موفق شود. مهاجران سیاسی اساسا همه شکست خورده هستند.

کتاب باغ همسایه

خوسه دونوسو
ونوسو از نویسندگان مهم دوره شکوفایی ادبیات آمریکای لاتین به شمار می‌رود. وی در اعتراض به دیکتاتوری پینوشه تن به تبعیدی خودخواسته داد و چندین سال را در مکزیک، آمریکا و اسپانیا زندگی کرد. دونوسو در سال ۱۹۸۱ به شیلی بازگشت و تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۶ در زادگاهش بود. وی پس از بازگشت به شیلی، اقدام به راه‌اندازی کارگاه داستان‌نویسی کرد که این کارگاه نقش مهمی در پرورش نسل جدیدی از نویسندگان شیلیایی داشت. آثار او با مضامینی چون سکشوالیته، بحران هویت، روانشناسی و طنزی تلخ گره خورده است.
نکوداشت های کتاب باغ همسایه
A very good work in terms of psychology and character analysis and different from other works by Latin American writers
یک اثر بسیار خوب از نظر روانشناسی و تحلیل شخصیت ها و متفاوت از دیگر اثار نویسنده های امریکای لاتین
Flavorwire

This shows the faces of immigrants who are involved in problems, cultural differences, but at the same time hope for salvation.
این کار چهره ای از مهاجران را نشان می دهد که درگیر مشکلات هستند، درگیر تفاوت های فرهنگی هستند اما در عین حال امید به رستگاری دارند
Publishers Weekly Publishers Weekly

One of the best narratives of the worst events of the 20th century that made September 11 not the only twin towers in the United States.
یکی از بهترین روایت ها از بدترین اتفاق های قرن ۲۰ که باعث شده ۱۱ سپتامبر تنها برج های ۲ قلو نباشد این امریکا
booknews

قسمت هایی از کتاب باغ همسایه (لذت متن)
بله ، هر روز یک هدیه پاییزی بود ، یک هدیه کوچک که هر طور دوست داشتم آن را سپری کنم ، مثل یک جواهر که تمامش برای من بود ، وقتی من در خانه می مانم و چیزی راحت و بلند و گرم می پوشم و می خوانم و می نویسم تا زمانی که خولیو به خانه بیاید ... یک لحظه آرام برای من ، وقتی که می توانم "خودم را ببینم" ، همانطور که نوریا مونکلوس می گوید ، بین نقل قول ها. و در حالی که من می خوانم و می نویسم او ترجمه خود را از The Spoils of Poynton به اتمام می رساند.

من او را تماشا می کنم و احساس ناخوشایندی دارم از چیزی که نمی دانم ، چیزی که هرگز نمی خواهم از او بپرسم ، زیرا می خواهم به آن خلوت تنهایی او، احترام بگذارم.