کتاب 365 سوالی که باید از خودت بپرسی

One Question a Day: A Five-Year Journal
کد کتاب : 128723
مترجم : آتنا درخشانی
شابک : 978-6225914704
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب 365 سوالی که باید از خودت بپرسی اثر ایمی چیس

کتاب «۳۶۵ سوالی که باید از خودت بپرسی» نوشته‌ی ایمی چیس، دفتری منحصربه‌فرد برای ثبت افکار، احساسات و تجربیات روزانه در طول پنج سال است. این کتاب شامل ۳۶۵ پرسش است که برای هر روز از سال طراحی شده‌اند. پرسش‌ها طیف گسترده‌ای از موضوعات را دربرمی‌گیرند، از خاطرات دوران کودکی و آرزوهای آینده گرفته تا عادات روزمره، ترجیحات شخصی و بازتاب‌های فلسفی درباره زندگی.
نکته جالب توجه درباره این دفتر خاطرات، ساختار منحصربه‌فرد آن است. برای هر تاریخ از سال، یک صفحه اختصاص یافته که حاوی یک پرسش ثابت و پنج بخش برای پاسخ‌دهی در طول پنج سال است. این قالب به شما امکان می‌دهد تا پاسخ‌های خود به یک پرسش را در سال‌های مختلف مقایسه کنید و شاهد تغییر و تحولات فکری و شخصیتی خود در گذر زمان باشید.
پرسش‌های کتاب، از ساده و سرراست تا عمیق و تأمل‌برانگیز، طیفی گسترده را شامل می‌شوند. برای مثال، یک روز ممکن است پرسیده شود: "امروز چه چیزی برایت خنده‌دار بود؟" و روز دیگر: "بزرگترین ترست در زندگی چیست؟". این تنوع پرسش‌ها به شما کمک می‌کند تا هر روز، وجوه مختلف شخصیت و زندگی خود را کاوش و ثبت کنید.
یکی از نقاط قوت این کتاب، تشویق به تأمل منظم و عمیق درباره خویشتن و زندگی است. پاسخ روزانه به این پرسش‌ها، فرصتی برای خودشناسی، خودبازبینی و رشد فردی فراهم می‌آورد. همچنین، مرور پاسخ‌های گذشته، امکان بازنگری و درک الگوهای فکری و رفتاری را می‌دهد. از سوی دیگر، این دفتر خاطرات به مثابه سندی ارزشمند از رویدادها، افکار و احساسات فرد در یک برهه پنج‌ساله از زندگی عمل می‌کند. ثبت منظم این موارد، نه‌تنها خاطرات را برای آینده حفظ می‌کند، بلکه می‌تواند به فرد کمک کند تا قدردان لحظات خوب زندگی باشد و از سختی‌ها درس بگیرد.
این کتاب با طراحی زیبا و جذاب خود، هدیه‌ای عالی برای خود یا دیگران است. این دفتر منحصربه‌فرد، با دعوت از نویسنده به تعمق، خودکاوی و ثبت منظم زندگی، می‌تواند ابزاری ارزشمند برای پرورش آگاهی و رشد شخصی باشد. «۳۶۵ سوالی که باید از خودت بپرسی» سندی گرانبها و الهام‌بخش از سفر پنج‌ساله یک فرد در مسیر شناخت خویشتن و معنابخشی به زندگی خواهد بود.

کتاب 365 سوالی که باید از خودت بپرسی

ایمی چیس
ایمی چیس نویسنده ای آزاد است که به کارت های تبریک احساساتی، فیلم های تلویزیونی ساخته شده و عاشقانه های مادام العمر اعتقاد دارد. او با همسرش آدام، پسرش کلی و یک نوزاد دیگر در راه در منطقه بوستون زندگی می کند.