کتاب چگونه شادمانه زندگی کنیم

The Art of Happiness
کد کتاب : 128724
مترجم :
شابک : 978-6227255355
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه شادمانه زندگی کنیم اثر دالایی لاما

«چگونه شادمانه زندگی کنیم»، شاهکار مشترک چهاردهمین دالایی لاما و هاوارد سی. کاتلر، خوانندگان را به سفری روشنگر فراتر از مرزهای فرهنگی، معنوی و روانی فرا می‌خواند. این کتاب در غالب گفت‌وگوی عمیق بین یک رهبر معنوی و یک روانپزشک آشکار می‌شود و ترکیبی منحصر‌به‌فرد از آموزه‌های جاودانه بودیسم تبتی و دیدگاه‌های روانشناسی بالینی مدرن را به خوانندگان ارائه می‌دهد. جذابیت «چگونه شادمانه زندگی کنیم»، در جذابیت جهانی آن نهفته است. این به یک سیستم اعتقادی یا زمینه فرهنگی خاص محدود نمی‌شود‌ و آن را به گنجینه‌ای برای جویندگان خوشبختی در همه‌ی اقشار تبدیل می‌کند. توانایی نویسندگان در تبدیل مفاهیم پیچیده به روایت‌های قابل دسترس، روایتی را ایجاد می‌کند که با خوانندگان در زمینه‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند. بینش دالایی لاما در مورد شفقت، نوع‌دوستی، و به‌هم پیوستگی همه‌ی موجودات، در تک‌تک صفحات طنین‌انداز است. نگرش‌های روان‌شناختی کاتلر به‌طور یکپارچه مکمل این آموزه‌های معنوی است و درک جامعی از روان انسان و رابطه‌ی پیچیده آن با شادی ارائه می‌دهد.
نویسندگان به جزئیات شادی، انعطاف‌پذیری و جست‌وجوی معنا می‌پردازند و شادی را نه به‌عنوان یک احساس زودگذر، بلکه به‌عنوان یک مهارت نشان می‌دهند. این رویکرد، کتاب را به یک راهنمای عملی تبدیل می‌کند و خوانندگان را قادر می‌سازد تا سفر خود را به سمت زندگی رضایت‌بخش‌تر آغاز کنند. همچنین کتاب گواهی بر تعهد نویسندگان به پر کردن شکاف بین علم و معنویت است. بینش‌های بالینی کاتلر و آموزه‌های معنوی دالایی لاما ترکیبی هم‌افزا ایجاد می‌کند که کاوش شادی را غنی می‌کند. این رویکرد میان‌رشته‌ای برای کسانی که به تلاقی روان‌شناسی و معنویت علاقه‌مند هستند، بسیار جذاب است.

کتاب چگونه شادمانه زندگی کنیم

دالایی لاما
دالایی لامای چهاردهم (نام مذهبی: تنزین جیاتسو، مخفف شده از جتسون جامفل نگاوانگ لوبسانگ یشه تنزین جیاتسو، متولد لهامو داندروب، ۶ ژوئیه سال ۱۹۳۵) دالایی لامای کنونی و چهاردهمین است. دالای لاماها با نفوذترین چهره‌ها در دودمان گلوگپالی‌ها در بین بوداییان تبتی هستند، اگر چه چهاردهمین دالایی لاما بر تمامی آن‌ها تسلط پیدا کرده دارد. او جایزه صلح نوبل را در سال ۱۹۸۹ برد و نیز بخاطر حمایت مادام العمر خود از تبتی‌ها در داخل و خارج از تبت شناخته شده‌است. تبتی‌ها بر اساس سنت...
دسته بندی های کتاب چگونه شادمانه زندگی کنیم