کتاب یک سال تا رواقی گری

Live Like A Stoic: 52 Exercises for Cultivating a Good Life
52 تمرین برای رسیدن به زندگی رضایت بخش
کد کتاب : 129108
مترجم :
شابک : 978-6004614559
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب یک سال تا رواقی گری اثر ماسیمو پیلیوچی

کتاب «یک سال تا رواقی‌گری: ۵۲ تمرین برای رسیدن به زندگی رضایت‌بخش» نوشته ماسیمو پیلیوچی، راهنمایی عملی و الهام‌بخش برای به کار بستن حکمت و اصول فلسفه رواقی در امور روزمره زندگی امروزی است.
رویکردهای اثبات‌شده رواقی، حتی پس از گذشت بیش از دو هزار سال، همچنان درخشان و راهگشا هستند و می‌توانند چراغ راه ما در پیمودن مسیر پر پیچ‌وخم زندگی باشند. در این کتاب، نویسنده با ارائه ۵۲ درس و تمرین هفتگی، خوانندگان را گام به گام با مفاهیم، ارزش‌ها و روش‌های مکتب رواقی آشنا می‌سازد و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با تکیه بر این خرد کهن، به آرامش درون، استقامت در برابر مشکلات و شادکامی پایدار دست یافت.
هر فصل از کتاب به یکی از جنبه‌های اصلی حکمت رواقی مانند خویشتن‌داری، عزت نفس، شجاعت، عدالت، و تعالی اختصاص یافته و شامل تأملات، حکایات و راهکارهای ملموسی برای تعمیق درک و نحوه به کارگیری آن اصول در زندگی است.
برای نمونه، در بخشی از کتاب بر اهمیت تمرکز بر امور تحت کنترل فرد و رها کردن نگرانی‌ها درباره مسائل خارج از اراده او تأکید شده است. رواقیون معتقد بودند که سرچشمه بسیاری از اضطراب‌ها و آشفتگی‌های روحی، دلمشغولی به رویدادها و شرایطی است که خارج از حیطه اختیار ما هستند. در عوض، آن‌ها توصیه می‌کردند که باید همه توان خود را بر انجام بهترین عمل ممکن در لحظه حال و موقعیت فعلی متمرکز کنیم. یا در فصلی دیگر، بر لزوم توجه به گذر عمر و زودگذر بودن زندگی پرداخته شده است. رواقیون بر این باور بودند که درک محدود و ناپایدار بودن حیات، به ما کمک می‌کند تا قدر هر روز و هر فرصتی را بیشتر بدانیم، بر آنچه واقعا اهمیت دارد تمرکز کنیم و خود را وقف کارهای ارزشمند و هدفمند نماییم.
پیلیوچی همچنین حکایات، نقل قول‌ها و سرمشق‌هایی از متفکران بزرگ رواقی همچون سنکا، اپیکتتوس و مارکوس اورلیوس ارائه می‌دهد تا به درک عمیق‌تر مفاهیم کمک کند. او سپس با طرح پرسش‌ها و تمرین‌هایی، خوانندگان را به تفکر، تأمل و به کار بستن آموخته‌ها در موقعیت‌های مختلف زندگی دعوت می‌کند.
کتاب «یک سال تا رواقی‌گری» منبعی ارزشمند برای همه کسانی است که می‌خواهند با تکیه بر فرزانگی فلسفی، زندگی آگاهانه‌تر، متعادل‌تر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشند. مطالعه و انجام تمرینات این کتاب، به تدریج ما را از اسارت افکار بیهوده و احساسات مخرب رها می‌سازد و راه را برای دستیابی به نگرشی استوارتر، بردبارتر و آرامش‌بخش‌تر هموار می‌کند.

کتاب یک سال تا رواقی گری

ماسیمو پیلیوچی
ماسیمو پیلیوچی (Massimo Pigliucci) (متولد ۱۶ ژانویه ۱۹۶۴) رئیس گروه فلسفه در کالج لهمن دانشگاه شهری نیویورک است. او همچنین سردبیر ژورنال فلسفه و نظریه در زیست‌شناسی است.[۲] او منتقد صریح خلقت‌گرایی و پشتیبان آموزش علمی است.زمینه‌های تحقیقاتی پیلیوچی فلسفه علم، فلسفه زیست‌شناسی، فلسفه شبه‌علم و رابطه بین علم و دین است.