کتاب آقای هنشاو عزیز

Dear Mr. Henshaw
کد کتاب : 410
مترجم :
شابک : 978-600-296-107-5
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 102
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

آقای هنشاو عزیز
Dear Mr. Henshaw
کد کتاب : 12913
مترجم :
شابک : 9786003531031
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آقای هنشاو عزیز اثر بورلی کلی یری

رمان آقای هنشاو عزیز جذاب و برنده ی جایزه ی نیوبری اثر بورلی کلی یرلی، به موضوعات پیچیده ای چون طلاق، ناامنی و زورگویی، از پنجره ی افکار و احساسات پسری کلاس ششمی می پردازد که مشغول نوشتن نامه ای به نویسنده ی موردعلاقه ی خود، بوید هنشاو است. لی باتس پس از جدایی والدینش، به همراه مادرش به شهر جدیدی نقل مکان می کند. لی که در پیدا کردن دوستان جدید و مواجهه با خشمش نسبت به نبود پدر با مشکلات زیادی روبه روست، مجذوب و شیفته‎ی تکلیفی برای مدرسه می شود که در آن باید به نویسنده ی موردعلاقه اش، نامه بنویسد. زمانی که آقای هنشاو به نامه جواب می دهد، این دو نفر رابطه ی غیرمنتظره ای را شکل می دهند که زندگی لی را برای همیشه تغییر خواهد داد. رمان رمان آقای هنشاو عزیز، اثری خیره کننده است که به چگونگی رهایی از دردهای فزاینده ی زندگی می پردازد.

کتاب آقای هنشاو عزیز


ویژگی های کتاب آقای هنشاو عزیز

برنده ی جایزه ی نشان نیوبری سال 1984

برنده جایزه ی Nene سال 1989

بورلی کلی یری
بورلی کلی یرلی، زاده ی 12 آوریل 1916، نویسنده ی آمریکایی کتاب های کودک و نوجوان است.بورلی، دوران کودکی را در مزرعه ای واقع در یام هیل ایالت اورگان گذراند. مادرش، معلم مدرسه و پدرش، کشاورز بودند. او در سال 1939 از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شد. کلی یرلی پس از گذراندن چندین سال در سمت کتابخانه دار و معرفی و اجرای داستان های ادبی، تصمیم گرفت داستان هایی بنویسد که مخاطبین کودک و نوجوان بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند. کلی یرلی در سال 1955، صاحب دو فرزند دوقلو شد و از زمان مرگ همسرش در سال 2...
نکوداشت های کتاب آقای هنشاو عزیز
Cleary’s sense of humor leavens and lightens.
لطافت طبع کلی یرلی، لذت بخش است و حال آدم را خوب می کند.
School Library Journal School Library Journal

The book reflects both Beverly Cleary's characteristic humor and her understanding of young people.
این کتاب، نشان دهنده ی لطافت طبع خاص کلی یرلی و درک او از زندگی افراد کم سن و سال است.
Thoughtco

Beautifully written.
با نگارشی زیبا.
Scholastic

قسمت هایی از کتاب آقای هنشاو عزیز (لذت متن)
آقای هنشاو عزیز خیالی، هر وقت می خواهم به داستانی فکر کنم، شبیه نوشته های یک نفر دیگر می شود، بیشتر وقت ها هم شبیه کارهای شما می شود. می خواهم به توصیه ی شما عمل کنم و مثل خودم بنویسم، نه مثل یک نفر دیگر. باز هم سعی می کنم، چون می خواهم با چاپ داستانم، نویسنده ی جوانی بشوم که داستانش در نشریه ای منتشر شده. شاید بتوانم به داستانم فکر کنم چون منتظر تلفن پدرم.

من یک جورهایی معمولی هستم... فکر کنم می شود من را معمولی ترین پسر کلاس صدا کرد.

وقتی شب ها تنها هستم و مادرم سر کلاس پرستاری ست، خیلی احساس بی کسی می کنم. دیروز یکی تکه ای از کیک عروسی را از بسته ی ناهارم دزدید. کیکی بود که کتی در جعبه های سفید کوچکی می گذارد تا مهمان ها بعد از عروسی آن را به خانه ببرند. وقتی آقای فریدلی دید باز هم اخم کرده ام، گفت: «پس دزد ناهار باز هم حمله کرده!» گفتم: «بله، تازه پدرم هم زنگ نزده.» گفت: «فکر نکن این دور و بر تو تنها کسی هستی که پدرش فراموشش کرده.»