کتاب فکر کردن به واسطه داستان ها

Thinking through stories : children, philosophy, and picture books
کودکان، فلسفه و کتاب های تصویری
کد کتاب : 129177
مترجم :
شابک : 978-6227668209
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 165
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فکر کردن به واسطه داستان ها اثر توماس ای وارتنبرگ

«فکر‌کردن به واسطه‌ی داستان‌ها: کودکان، فلسفه و کتاب‌های تصویری» نوشته‌ی توماس ای. وارتنبرگ، کتابی درباره ادبیات و فلسفه برای کودکان است که به‌طور یکپارچه دو قلمرو به‌ظاهر متمایز را در‌هم می‌آمیزد تا رشد فکری را در ذهن‌های کودکان تقویت کند. در این کتاب روشنگر، وارتنبرگ به‌طرز ماهرانه‌ای خوانندگان را از طریق چشم‌انداز غنی کتاب‌های مصور راهنمایی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این داستان‌های به‌ظاهر ساده، می‌توانند به‌عنوان ابزار قدرتمندی برای تحریک تفکر فلسفی کودکان عمل کنند. هدف اصلی کار وارتنبرگ، از‌ بین‌بردن این تصور غلط است که فلسفه، یک رشته‌ی انتزاعی و غیرقابل دسترس است که تنها برای بزرگسالان قابل فهم است. در‌عوض، او از معرفی مفاهیم فلسفی به کودکان از طریق کتاب‌های مصور استفاده می‌کند. نویسنده استدلال می‌کند که این داستان‌ها، که اغلب با شخصیت‌های عجیب و غریب و محیط‌های تخیلی نوشته شده‌اند، به‌عنوان مجرای ایده‌آلی برای برانگیختن کنجکاوی کودکان و تشویق آن‌ها به تأمل در پرسش‌های عمیق‌تر درباره‌ی زندگی، اخلاق و دنیای اطرافشان عمل می‌کنند.
در این اثر وارتنبرگ دنیای پیچیده فلسفه را برای خوانندگان در هر سنی قابل فهم می‌کند و از طریق حکایت‌های جذاب و مثال‌های مرتبط، نشان می‌دهد که چگونه کتاب‌های مصور می‌توانند دروازه‌ای برای بحث‌های فلسفی باشند و مفاهیم انتزاعی را برای ذهن‌های کودکان ملموس و قابل تأمل کنند. اشتیاق نویسنده هم به فلسفه و هم به ادبیات کودک محسوس است و فضایی جذاب ایجاد می‌کند که خوانندگان را تشویق می‌کند تا با او این سفر فکری را آغاز کنند. وارتنبرگ همچنین بر اهمیت پرورش مهارت‌های تفکر انتقادی از سنین کودکی تأکید می‌کند. او معتقد است که معرفی فلسفه از‌طریق کتاب‌های مصور، نه تنها کنجکاوی فکری را تحریک می‌کند، بلکه مهارت‌هایی مانند استدلال، تأمل و همدلی را نیز پرورش می‌دهد. این داستان‌ها با تشویق کودکان به کشف دیدگاه‌های مختلف و زیر‌سوال‌بردن دنیای اطرافشان، به ابزاری ارزشمند برای پرورش افراد متفکری تبدیل می‌شوند که قادر به پیمایش در پیچیدگی‌های زندگی هستند.

کتاب فکر کردن به واسطه داستان ها

توماس ای وارتنبرگ
توماس ای. وارتنبرگ، نویسنده ی آمریکایی است. او استاد فلسفه در کالج Mount Holyoke است و در زمینه های فلسفه ی سینما، فلسفه برای کودکان و فلسفه ی هنر فعالیت و پژوهش می کند.وارتنبرگ پژوهش های فلسفی خود را در نقاط مختلف دنیا به انجام می رساند و برگزارکننده ی سمینارهای فلسفی نیز هست.